15/9 2015

Vi köpte ny bil idag.
Eller vi paxade den iallafall, såfort vi får klart från banken imorgon så har vi köpt den.
 
Jag är fortfarande mycket fascinerad av bemötandet vi har fått på vissa bilhandlare här i stan.
På någon fick vi ett "hej" och sedan pep de iväg fortare än blixten. På vissa inte ens ett hej.
Hur vore det om någon frågade om vi ville ha någon hjälp?
På något vis kan en ju ändå acceptera lite halvdålig hjälp på en klädaffär (inte för att det är ett speciellt vanligt förekommande fenomen - att en klädförsäljare inte hoppar fram och frågar om en behöver hjälp), men där pratar vi om att jag kanske ska spendera 200 kronor.
Nu hade vi ju ändå tänkt att spendera typ 150k.
 
Ja nu stannade det inte riktigt där, men vi kom överens om en Renault till sist. Den är jättefin och har massa häftiga egenskaper och knappar som jag kan trycka på. Blåtand och sånt. Sånt viktigt.
 
Så nu ska pärlan säljas, med sorg i hjärtat. Det är en rolig och häftig bil.
Men det är väl dags att byta ut snygga sommarfälgar och chippade hästkrafter mot krocksäkerhet och bagageutrymme.
På något vänster känns det inte om att jag kommer att vinna några rödljusdueller mot småpojkar med nytaget körkort med en Renault Megane. 
 
Nåväl, det är materiella ting, men jag kommer att sakna henne. Vi har haft mycket skoj.
Då var det dags att bli vuxen då.
 
Jag verkar ju även ha blivit ölbryggare på senare dar. Skoj. Vi håller i skrivande stund på med en stout. Jag har ingen vidare koll på vilka grejer som ska vara i, men jag är en jävel på att röra om med våran stora slev. Det är även jag som står för de bra idéerna. Produktutvecklingen if you will.
Om två veckor när den här är klar ska vi lagra den nere i våran matkällare (ja om vi vill sylta och safta saker - tanten som sålde hade nog inte tänkt att vi skulle lagra bärs där), och sen påbörjar vi operation julöl.
 
 
 
 
Här skulle det vara en bild på min nya bil, men jag insåg när jag letade på google att jag inte riktigt hade en aning om vad det är vi har köpt. Den är grå.
 

Kommentarer
Postat av: sara

ja fram med en bild på nypärlan! en vill ju se :)

2015-09-16 @ 10:01:31
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: Peppis

Ja vill oxå se bilen! Å spännande med bärsen! Kan tänka mig provsmaka :D (fast inte först ut ;p )

2015-09-16 @ 11:16:02
URL: http://sandraspartiska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0