Söndag 9/2 2014

Mamma har försökt få mig att rensa ur några byråer hemma. Eller alltså, hon har försökt sedan typ första vattenskadan vilket borde vara två år sedan nu. Det kan även vara tre år...
I helgen tog jag itu med det där. Kastade lite junk som jag inte behöver. Hittade lite saker som jag faktiskt kanske kan använda. Det mest skrämmande jag hittade var min gamla dagbok.
Jag kan möjligtvis ha varit en smula bipolär när jag var yngre. Eller varför inte lite schizofren?
Mitt ibland alla tonårsbekymmer så är jag riktigt djupsinnig. Har ingen aning om jag har hittat på det själv eller om jag läst det någonstans. Det stod iallafall:
 
Väme, sol och ljus. Är det ett tecken på sommar eller kärlek?
Mörker, kyla och hat. Är det ett tecken på krig eller kärlek?
 
På sidan bredvid stod det även: Jag är ett träd, se mina löv falla...
Man ba: whaat?
 
Jag har uppenbart mått rätt dåligt emellanåt, det var tråkigt att läsa. Mest av allt är jag glad att jag vid den här tidpunkten inte pumpade ut mina geniala åsikter och tankar på någon form av social media. Det känns som bra att varken twitter, facebook eller blogg fanns i min åtanke då (eller jag tror faktiskt inte att det var uppfunnet då)
Den boken gör sig bäst som aska och det är vad den snart kommer att bli.
 
Så, OS-silver. Kul! Det hade ju varit trevligt med ett guld för Hellner, men när man ser någon som blir så glad över att vinna kan man ju nästan känna att han hade förtjänat det. Hejja Sverige.
 
Nu - söndag. Imorgon - ny vecka och nya utmaningar. Veckan som har varit har gått i vilans tecken efter förra helgens träningsbonanza. Nu är det slut på det. Nu kör vi!!
 
I övrigt har det varit en lugn och skön helg. God mat, lagomt med gott vin, träffat den nya bebisen (fast hon mest ville sova när tant Lina var på besök) och sömn.
 
Lev och må

Kommentarer
Postat av: sara

haha mer utdrag från dagboken! När jag rensade ur hemma hittade jag också en massa roligt. Hade sparat en lapp med en dikt som du hade skrivit :)

Svar: Kommer inga fler utdrag ur den boken. Den gör sig, som sagt, bäst om jag bränner den på bål. =)
F a b u l o u s

2014-02-10 @ 09:56:07
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: Frida

Rörande, mkt rörande! Måste nog läsa igenom mina dagböcker nu snart.

Svar: Haha då har du det du gör. Jag hade även konstaterat det i min dagbok - att jag inte fattade hur du pallade skriva varje dag.
F a b u l o u s

2014-02-11 @ 20:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0