Fredag 28/2

Jag hade tänkt att jag skulle dra och träna idag efter jobbet, men träningsvärken som bosatt sig i min mage är så brutal så jag hade aldrig klarat av det.
Dessutom har jag haft en rätt flöjigt på jobbet idag, så det var rätt skönt att sitta i soffan ikväll.
 
Skulle gå på bokrean och köpa mig en bok att läsa ikväll då e-bibblan valde att tjorva för mig igår, så nu får jag inte låna någon bok förrän på onsdag. När jag gick från jobbet upptäckte jag att jag hade lämnat plånboken hemma. Det betydde att min plan att handla mat på vägen hem gick i stöpet också.
No worries. Drog hem, satt en stund, for på willys och handlade. Sen gjorde jag världens godaste LCHF-pizza och passade på att rosta lite mandlar i samma veva.
Nu ser jag fram emot en skön kväll i soffan.
 
Jag har även en teori. När jag skulle operera knät andra gången så var det en tjej på zumban som berättade att när man opererar hundar (eller vilket djur som helst kanske, hon är veterinär) så ger man dem extra magnesium för snabbare återhämtning. Hon tyckte att jag kunde prova det också.
Detta har jag funderat på ett tag och kommit fram till att en borde kunna äta magnesium efter träning för snabbare återhämtning. Då jag inte har någon större lust att poppa piller så kollade jag upp vilka råvaror som innehåller magnesium.
Nötter har högt magnesiuminnehåll och plötsligt insåg jag att jag inte haft så galen träningsvärk senaste veckan, trots intensiv träning och en del förbättringar. Huruvida detta har att göra med att jag ätit galna mängder cashewnötter och mandel de senaste veckorna låter jag vara osagt, men det kunde ju vara intressant att utföra ett test.
Igår hade jag inga nötter hemma att äta efter träning. Idag har jag brutal träningsvärk.
 
Jo, jag har nötter i min granola som jag äter på morgonen, men det är ju en begränsad mängd en får i sig i en liten yoghurtskål.
Nåväl, det här ska bli ett intressant test. Lite hårdare träning, lite mer svidande muskler och lite mer nötter.
 
Nu gör jag fredag, imorgon jobbar jag. Lev och må.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0