Tisdag 22/4 2014

Men gud ändå vilken skön dag jag har haft.
Hade inga bokningar från morgonen såg jag igår när jag var till frissan, så jag bokade av till 10 och tänkte att det kunde vara skönt med en sovmorgon.
Kl 9 hade jag fortfarande inte fått in nåt fram till lunch, så jag bokade av det med och gav mig ut i solen. Jag och Adam köpte med oss en kaffe var och gick ut på frösön och tillbaka. Sen lite lunch innan jag drog iväg på jobbet. Skönt!
Älska vädret!
 
Annars har min uppgift idag varit att försöka komma ihåg att det är tisdag och inte måndag, så jag inte glömmer bort att infinna mig på zumban.
 
Nu har jag precis gjort min städkvart.
Innan kändes det svinjobbigt. Jag hade ingen lust överhuvudtaget att städa nån jävla kvart idag. Och när jag hade ställt in mig på vad jag skulle göra så blev det ännu jobbigare.
Dagens uppgift blev att sortera ren tvätt som jag har skitit i att lägga in i garderoben. När jag skulle sortera strumpor (speciellt Marcus strumpor som alla är lika fast olika) ville jag ta livet av mig. Men jag gjorde det, och nu inser jag (återigen) att jag har faktiskt strumpor. Jag som oftast misstänker att jag är strumplös.
Nu efteråt känns det inte som att det blev någon direkt skillnad, förutom i underklädslådan. Där blev det skillnad.
 
Nåväl, det ska jag fortsätta med imorgon, men först ska vi ut och käka med jobbet. Avskedsmiddag för Lovan som snart lämnar oss. Kom snart tillbaka!
 
I övrigt så är det utmärkt på något vis att min tvättstuga blev stängd fram till v.18.
Först var det hur retsamt som helst. Men nu är det kanon! Jag bara plockar med mig tvätten hem till mamma (som man inte gjort sedan man var typ 17?) och tvättar där. Sedan viker jag allt när det är torrt och så lägger jag in det i garderoben på en gång. Utmärkt!!
 
Jag borde nog även städa garderoben inom en snar framtid. Fy fan vad full den är, och så använder jag ändå bara jobbkläder, träningskläder och mjukisbyxor.
 
Nu ska jag blanda mig en amino och dra på zumba strax. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0