Onsdag 16/4

..och tillika tant Maritas födelsedag. GRATTIS!! (30 år, helt galet)
 
Så, jag glömde igår. Inte att städa men att skriva.
Igår det var effektiva stugan på Storgatan.
När jag kom hem från jobbet satte jag Lovisa på att pressa burgare och jag tog itu med en del av monsterdisken. När hamburgarna var klar och inlagda i frys och kyl gjorde jag en coleslaw. Eftersom jag hade diskat i typ en halvtimme tänkte jag att det kunde räknas som min städning, eftersom det även var lite bråttom, men sen skällde jag lite på mig själv och sa att detta minsann inte var gott nog.
 
Så städandet: Jag gjorde min kvart i badrummet. Det kändes bra. Jag gjorde klart hyllan som jag påbörjade dagen innan, och sen kastade jag bort lite tomma förpackningar i dusch-hyllan. Efteråt kändes det bra att jag hade gjort det trots att jag hade tänkt räkna disken som städande.
 
Sen drog jag och lovisa iväg och tränade zumba. Efter det var det hem lite raskt och köra effektiva klubben igen, så vi skulle hinna till biggest loser.
Jag hoppade in i duschen och Lovisa stekte burgare och började med salladen. När jag var klar hoppade Lovisa in i duschen och jag gjorde klart salladen, dukade fram och tände ljus. 20 minuter tog det. Snabba!
 
Idag har jag gjort 23 minipajskal och sen har vi varit ute och käkat på stan för att fira Göta som fyllde 85 år i veckan. Trevligt och gott!
När jag kom hem gräddade jag pajskalen och nu håller jag på och väntar på att de ska kallna.
 
Så städandet då?
Idag kändes det skitjobbigt, jag hade egentligen inte riktigt tid och lust tyckte jag. Men en uppgift är en uppgift så jag ställde klockan i vanlig ordning på 15 minuter och sen körde jag ändå. Tog hallen idag. Plockade undan skorna och ställde dem i skogarderoben, sen passade jag på att dammsuga. Två reflektioner över hallstädandet.
a) Det var vääääääldigt mycket grus i hallen. Jag har nog dragit in allt som legat på gatorna på stan.
b) Jag funderar varför min psykolog inte har ett, eller ens två par skor hos mig. Utan sex(!!) par!
Idag har det faktiskt känts som att det blev skillnad. Det ser trevligt ut utan allt damm och grus!
 
Imorgon åker jag hem till Stugun direkt efter jobbet, så då blir det inget städande. Återupptas på Måndag.
 
Glad påsk govänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0