Ledig dag

Jag tog ledigt idag. Hade tänkt städa och feja. Putsa fönster och ta ner julstjärnan. Tvätta gardinerna och gå långpromenad. Åka och handla och göra långkok.
Well, that didn´t happen. Hehehe vem försökte jag lura egentligen?
Julstjärnan tog jag ner iallafall.
Nä, jag har varit och handlat också, och ska snart plocka ut min pulled chicken ur ugnen. Hoppas det blir gott.
Långpromenaden ställde sig Salka ytterst tveksam till. Eller hon ställer sig faktiskt tveksam till att gå ut överhuvudtaget. Nåväl, vilodag ska hon ha ändå, så varför inte idag?
 
Vad jag däremot HAR gjort är ny koreografi. Två nya zumbalåtar blev det. Dessa ska provas ikväll. Spännande!
 
Jag skulle även ta itu med disken jag ställde till vid matlagningen, men för ovanlighetens skull skar jag upp fingret och orsakade massivt blodflöde, så det får vänta tills imorgon, om det inte kommer hem någon som känner sig manad.
 
Nä, nu ska jag ta ut kycklingen och slita sönder den, vänta på att Lovisa kommer hem med vitkål så jag kan göra coleslaw och gå igenom danserna ett par gånger till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0