Tisdag 25/9

Vi har ett litet problem på Storgatan 58H. Det är någon (nämner inga namn) som snarkar så undertecknad inte kan sova. Imorse blev jag väckt strax före 6. Skittidigt. Försökte med kuddar över båda öronen men när hela sängen vibrerar så hjälper det föga.
Jag och Salka lämnade Snarkus* och gick ut på en promenad. Kallt kanske vissa skulle tycka. Friskt tyckte jag. (nej jag ljög, det var svinkallt)
 
Det blev en väldigt produktiv dag åtminstone. Promenad 40 min, pepparkaksfrukost, jobba 11 timmar, storhandla, laga mat. Sen fick jag lägga upp benen i soffan en stund. Skönt!
Idag blev det två cheeseburgare och stekt zucchini.
Har även köpt ingredienser för att göra LCHF-pasta (Lovan bjuder på recept). Det blir onekligen spännande att se.
1. Hur mycket kommer det skita sig för mig
2. Hur arg kommer jag bli
3. Hur gott kommer det att bli.
Sen ska jag göra lasagne i mina nya le cruiset-formar. Det kommer bli awesome.
 
HAHAHA btw, Snarkus tycker att jag är oekonomisk när jag handlar för att jag inte vill handla färdiga hamburgare och färdiga köttbullar (haha skrev köptbullar först). Jag försöker förklara att det är mycket billigare att göra egna, och mycket mindre äckligt, men han förstår inte. Inte för att jag någonsin skulle ställa mig och rulla köttbullar, det har jag ju mamma till.
Men mina cheeseburgare idag hade jag ju gjort själv i min fina burgarpress som jag fick av Lovan i födelsedagspresent. Perfekt att ha i frysen för dom dagarna man inte orkar langa iordning mat.
 
Nu har jag starka funderingar på att koka en kopp te och krypa ner i sängen och se vad Gunilla Persson hittar på den här veckan. That bitch crazy.
Och just ja, det blev ingen invägning idag, har inte haft tid. Kanske hinner springa ner på lunchen imorgon och ta en snabbvägning. Vi får se. Annars får det bli en annan dag. Kanske fredag. Tydligen så ska jag på spinning då, fast jag hade slutat med såna dumheter.
 
*Snarkus är ett figuerat namn, för att ni inte ska förstå vem jag hänger ut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0