Skandal!

Jag känner mig påhoppad just nu faktiskt.
 
Var ute på en härlig söndagspromenad i solen med Salka. Plötsligt får jag en broschyr upptryckt i fejjan på mig.
Ni ska få en smakprov på vad det stod:
 
"Tror du att det räcker med att...
...vara en god människa,
...göra goda gärningar
...vara religös eller gå till kyrkan
...eller att ha frid med alla människor - eller inombords - för att hålla måttet på den dag på Gud kommer att döma mänskligheten?"
 
VÅGA ACCEPTERA: En dag kommer du att inför Gud stå till svars för vad du gjort med ditt liv!!"
 
Men ni ska inte tro att det är alldeles hopplöst. Om jag går på ett möte för fanatiker så kan jag bli räddad! Prisa gud, jag slipper hamna i helvetet.
 
Nej helt ärligt. Jag är så jävla trött på alla dessa frälsta idioter som ska pracka på din dumma tro på andra. Korkat är det. Tro på zombies om du vill, men skriv inte på en jävla hotlapp att jag snart bli dömd av gud och tryck det i fejjan på mig när jag är ute på promenad!!!
 
Å det var så sant, ett sista citat:
"Kanske känner du att det inte kan finnas någon Gud därför att evolutionsteorin motsäger kristendomen? Fastän vetenskapen motbevisar evolution.."
 
I rest my case. Vetenskap motbevisar evolution, men att Gud skapade jorden finns det vetenskapliga bevis på?
 
Don´t even get me started på hur dom såg ut. Fugly sluts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0