Min nya spännande granne!

Jag har ju glömt! Jag har en ny spännande granne.
 
Det hela började för några veckor sedan när min nya spännande granne flyttade in. Marcus jobbade, jag och Salka tittade på film och hade myskväll. Plötsligt hör jag ett märkligt ljud. Undrar i mitt stilla sinne varför ny granne lyssnar på jazz. Det hela pågår ett tag innan jag inser att inte låter nåt vidare. Konstig skiva?
 
Nej, jag förstår att han spelar själv. Har dom måhända dragit ihop ett litet jazzband sådär på fredagsaftonen? Det var nämligen både trummor, trumpet, bas.. U name it. Och varför man väljer att spela trumpet i en lägenhet är ju en helt annan historia. U crazy kids today, tänkte jag, och lät dom hållas.
Fast ni ska inte tro att det stannade där, en extra festlig fredag. Det spelas dag som natt. Veckodag som helgdag. And, might I add, det låter inget vidare alltså.
 
Idag hörde Marcus en ensam liten förvirrad trumpet spela alldeles själv (nej nu tror jag inte att den spelade alldeles själv, utan att det var ny granne som spelade för sig själv)
 
Mina frågor:
1. Varför har du bandrep i lägenheten, om det nu är repar ni gör?
2. Varför jazz?
3. Varför trumpet i lägenhet?
 
Marcus har sett dom. Det har inte jag. Han har misstankar om konstigheter som försiggår.
 
Nåväl, jag får väl vara glad att dom inte har värvat en saxofonist till bandet än. Då får jag nog gå och knacka på och föreslå en annan replokal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0