Kolhydrat?

Folk verkar i allmänhet ha lite dålig koll på vad kolhydrater är. Eller vad som är kolhydrater.
 
Ja potatis är kolhydrater. Stekt potatis är också kolhydrater. Potatis i ugn är kolhydrater.
Socker är kolhydrater. Socker i glass är också kolhydrater. Socker i bakverk är också kolhydrater.
Bröd är kolhydrater.
Frukt är kolhydrater.
Ris är kolhydrater.
Pasta är kolhydrater.
 
Är det här inget man normalt vet?
 
En intressant sak (kanske ni inte alls tycker). Potatis förvandlas till socker redan i munnen, och är inte bara otroligt kolhydratrikt utan blir dåligt för tänderna också. Så nu vet ni det.
 
Min man försvann i taxin, jag drack en smoothie till middag. Min lunch var så fantastiskt oupphetsande att jag fortfarande är lite äcklad.
Snart ska vi gå på frösön och kolla på bönderna med Sandra. Jag och Salka.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jo det är något man normalt vet. Är det allvarligt talat någon som trodde att potatis i ugn inte innehöll kolhydrater? Skulle dom på något magiskt sätt försvinna ut i tomma luften?

2012-09-14 @ 13:12:13
URL: http://torkkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0