Tisdag 2/10

Tisdag gott folk. Tisdag = invägning.
 
Ja alltså. Jag hade gått upp 0.2. Det var ju ingen höjdare, men jag tror fortfarande på att det har börjats bygga muskler. Hade jag bara velat gå ner på vågen så hade jag ju kanske inte tränat som jag gör. Så hade jag hållit mig till raska promenader.
Hur som, ikväll var jag på combat och sen rasslade jag igång rifflelle och tog med mig Salken på en PW. Drog igång gamla träningslistan som jag brukade gå till medans jag var smal. Vilka jävla snabba låtar. Och missminner jag mig inte alldeles så gick jag i den takten i en femkilos dunjacka.
Nu är jag helt paj. Jag vet inte om jag har sträckt mig eller om det var promenaden som jag gick för fort direkt efter combaten.
Det kan ha blivit en sträckning faktiskt. Nytt pass. Inte van. Inte med i svängarna, ni förstår grejen.
I vilket fall så är min kropp uppskattningsvis 81 år just nu. Det knakar och brakar så fort jag rör mig. Ville ha en chokladbit, men det går lika bra med selleri.
 
Jag lovade ju att jag skulle berätta tvättstugeincidenten också.
Det var iallafall i fredags. Jag höll mig på stan så länge som möjligt eftersom Snarkus var "sjuk". Karlsjuk. Märkligt nog när karlar är sjuka så blir det liksom alltid mycket värre när man kommer i närheten. Extrasjuk.
Nåväl, det var inte dit jag ville komma, men att jag kom hem ganska sent. Packar ihop tvättpåsen och drar ner till tvättstugan som jag hade bokat (till historian hör att jag inte har tvättat på väldigt länge och det börjar sina i både underklädslåda och vanliga garderoben)
I med två maskiner underkläder och sen upp för att tillreda min kickass-lasagne.
När jag kommer tillbaka ner efter en timme med tvättpåsen full igen så börjar jag ana oråd. Det ser liksom lite blött ut. Det har alltså runnit ut vatten ur tvättmaskinen över HELA golvet.
Börjar att svabba upp med en skurmopp men inser ganska fort att det här kommer inte gå vägen. Hittar en sopskyffel som jag fortsätter mitt skyfflande med. I med vattnet i en hink, iväg med hinken till diskhon, börja om.
 
Problemet var att vattnet aldrig tog slut.
När jag har skyfflat upp uppskattningsvis 100 liter vatten så inser jag att avloppet är igenkläggat och att även diskhon går till samma avlopp. Mina 100 liter rann alltså ut på golvet igen.
(undrar fortfarande varför inte Marcus undrade vart jag var så länge)
 
Det löste sig iallafall till viss del. Jag ringde jouren. Jouren kom och fixade. Problemet var att klockan hade hunnit bli så mycket så jag hann inte fortsätta tvätta, för jag jobbade i lördags och hade ingen lust att vara där hela natten.
 
Så, jag har fortfarande inga rena kläder. Jag har mycket rena underkläder. Jag är fortfarande för tjock för mina jeans.
Ni börjar förstå problemet. Tur att jag fortfarande har lite leggings att använda.
 
ps. jag var på väg att avboka combaten idag för att mina träningskläder inte blivit tvättade och luktade skunk. Jag kom på bättre tankar och tänkte att jag kanske kunde rynka lite på näsan och se mig lite omkring. Ni vet, menhuvvavemärdetsomluktarpådethärviset-minen
 
Imorgon, Español.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0