Varför jag äter lågkolhydratskost..

Tisdag. Ivägning. Ja så jag gick ner ett kilo. Vi slutar med det här nu.
Jag ligger på 62.7 för tillfället, men om 7 dagar befinner jag mig på Cuba och om 10 dagar befinner jag mig på Cuba på ett all inclusivehotell. Jag kommer kanske gå upp allt, jag kanske inte gör det. Vi tar nya friska tag med ivägning efter resan.
Men hur som! Tror jag gått ner 5.6 va? Det blir ju spännande att se vad som händer =)
 
Men om det här med LCHF.
För det första tror jag inte att jag äter mer fett än vad jag gjorde innan. Jag äter såpass mycket fett att jag håller mig mätt. Men det sagt vill jag prata lite om andras reaktioner.
LCHF är ingen diet. Börjar du äta på det här viset måste du kanske ha planerat att stanna vid den här livsstilen, alternativt kanske gå över till en mer GI-kost?
Jag har blivit utdömd totalt för hur jag äter. Nästan blivit kallad dum i huvudet. "Du tänkte väl inte köra den här dieten jämt!?" Detta från en människa som själv ätit lågkolhydratskost och gått ner i vikt, och sen börjat äta som vanligt igen och gått upp. För att sedan klippa kolhydraterna igen för att gå ner igen. Ni förstår att det blir som en form av jojo-bantning. DÅ är LCHF en diet.
 
Jag har väldigt svårt att förstår varför andra blir upprörda för att jag inte äter potatis eller bröd eller pasta. Jag hade förstått att man kanske blev lite upprörd om jag tvingade någon annan att avstå, men det gör jag inte (jo okej, jag provade tvinga Marcus, men jag han tjuvåt korv med bröd på kvällarna)
Nej jag vill inte ha en toscakaka, främst för att jag eventuellt dör om jag äter mandel, men också för att det inte är värt det.
 
Man kan äta lite av varje om man tränar? Ja, absolut, men för mig verkar det ju vara en förutsättning att jag inte äter kolhydrater FÖR att kunna träna.
Ha i åtanke att jag är överkänslig mot kolhydrater.
Jag hade som bekant en inflammation i axeln som jag drogs med i uppskattningsvis 2,5 år. När jag var som värst kunde jag inte ha armen hängandes efter sidan, utan Lovisa fick gå omkring och bära min arm.
Jag har ätit starka antiinflammatoriska tabletter i 1,5 månad. Jag har fått kortisonsprutor. Jag har varit hos sjukgymnaster.
 
När jag slutade äta kolhydrater var det för att gå ner i vikt, ja. Men efter 2 veckor utan så var axeln, om inte helt bra, mycket bättre.
Jag blir sjuk av socker. Därför undviker jag socker. Om Du vill äta socker så går det jättebra!
 
Och nej, hjärnan behöver inte kolhydrater.
 
I övrigt så har jag gjort våfflor ikväll. Man blir precis lika illamående av våfflor utan mjöl som med.. Och så har jag lite ont i njuren, så jag kan inte luta mig riktigt heller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0