Till Evelina!

Ja brödet blev helt klart godkänt.
Givetvis får du receptet!
 
3 ägg
100g philadelphia
en nypa salt
1tsk bakpulver
1 msk fiberhusk.
(Fiberhusk och bakpulver är valfritt)
Egentligen ska det vara mindre FH och bakpulver, och jag vet inte om det blev en matsked. Jag hittade inte nåt mått som det stod på, eventuellt att det blev en rågad matsked fiberhusk.
 
Gör såhär:
Dela äggen så du får vitor i en bunke och gulor i en. Vispa som fort som fan med elvispen så det blir svinhårt skum av vitorna och saltet.
Rör ihop äggulorna med phillyn, fiberhusk och bakpulver.
Vänd i gulsmeten i vitsmeten försiktigt så det fortfarande håller sig luftigt.
Klicka ut på bakplåtspapper och skjutsa in i ugnen på 150grader i 25 minuter.
Jag lät mina stå kvar på eftervärme en stund för att dom skulle bli lite torrare.
 
Fungerar tydligen även med smaksatt philly.
Rosta inte för länge. De gillar att bli svarta.
 
Langa på godsaker, koka en kopp te, bueno!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0