SD har det jobbigt..

Det jag nu kommer att skriva får ni missuppfatta rätt.
Idag kände jag ett litet styng av medlidande gentemot Jimmie Åkesson.
 
Ingen har väl missat att Erik Almqvist har "klantat sig lite". Det har även (minst) två av andra partimedlemmar med förtroendeuppdrag gjort.
Åkersson pratar om nolltolerans och ska han följa upp det så blir det kanske inte så många kvar till slut.
Jag tror inte att Åkesson är en elak människa (en människa med taskig människosyn, ja)
Men nu har Almqvist i princip slängt honom framför en buss. Lite som hajmat är han när han går upp i presskonferens och måste förklara (försvara) en partikamrat som kallar kvinnor för hora och hotar människor med järnrör.
 
Han kanske skulle ha haft lite bätte koll på kamraterna han valde in i sitt parti?
 
Nej jag kommer nog ångra mig imorgon, men jag tyckte lite synd om honom på presskonferensen helt enkelt.
 
Dessutom verkar han sakna några tänder, stackarn. Det är något som ser konstigt ut med JÅs mun...
 
Rekommendation: Inte rasist men
 
Nu hoppas vi bara att de som röstar på SD tar sitt förnuft till fånga och ändrar er. Ni har två år på er att komma till sans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0