Fredagsfika!

Jag gjorde just en ganska delicous rulltårta som jag ska ta med mig på jobbet till mina kära kollegor imorgon.
Det är liksom lite semesterfika. höhöhö (om någon händelsevis har missat det så åker jag till Cuba på tisdag. Imorgon jobbar jag sista dagen på tre veckor och det ska bli fruuuuuuktansvärt skönt)
 
Iallafall.
Jag gjorde oopsiesgrund, men jag blandade i pyttelite steviaströ i äggvitorna.
Sen blandade jag i rätt rejält med pepparkakskryddor i gulsmeten och fyllde med lingon blandat med vispad creme fraiche.
Hade tänkt att blanda creme fraiche och philly men dessvärre köpte jag philly med vitlök och örter.
Rent spontant känns inte det som en jättesmarrig ingrediens i bakverk. Liksom som att det skulle skära sig lite mot pepparkakssmaken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0