Fredag 9/11

Idag var det någon som hade bjudit över mig på lägenheter. Jag bjöd över med 15k och sen bjöd tanten över och hamnade på min smärtgräns. Därav blir det inget lägenhetsköp för mig den här gången. Ingen skada skedd dock, det kommer fler. Trist med balkongen dock.
 
Jag tänkte bara som hastigast kommentera en annan sak som varit hett ompratad i veckan. Jag tror inte att någon har missat Katrins utspel mot en stackars tjej som ställt upp på en SATS-reklam.
Utan nåder går hon på och kallar den här tjejen för fet och hänger ut henne med bild och hela baletten. Hävdar att SATS gör fel som lägger fram en bild på en tjej som inte väger 55 kg, som ändå tränat på SATS i 13 år. Borde man inte vara smalare då? Och ja, Katrin tycker att alla ska väga 55kg.
Det tycker inte jag. Det känns inte hälsosamt om man är 2 meter lång.
 
Hur som helst. Jag tycker det är tarvligt och fult av henne och hänga ut en privatperson på det här viset. Sedan blir jag även irriterad på alla som försvarar henne (vänner och anställda).
Yttrandefrihet skriks det. 
 
Ja givetvis, men hur kommer det sig att man på något vis känner sig tvingad att kommentera någon annans kropp negativt? "Fan vad fet du är!" ...jaha?
Näe, har man inget vänligt att säga så kan man hålla käften. Är någon tjock vet den personen förhoppningsvis redan om det, om vi antar att personen i fråga äger en spegel. Har man kanske en lätt form av tourettes om man känner sig tvingad att säga det?
 
Men! Det jag också ville komma till var att, personerna i KZ:s kommentarsfält är precis lika illa. Det skriks om efterbliven, ful och dum till höger och vänster. Hur man hoppas att både hon och hennes familj dör, och det är väl inte så speciellt mycket bättre egentligen än var hon har skrivit. Det är fortfarande illa, naturligtvis, för hon har en stor blogg som når ut till många människor.
 
Nej men hörrni, det här blev ju inte som hastigast.
 
Men ska vi inte bara bestämma att vi kanske är lite snällare mot varandra? Att om man inte har något snällt att säga om någon så håller vi käften? Och att aldrig säga till en människa att den är fet, för det blir ingen gladare eller smalare av?
 
Lev och må. Jag återgår till mitt vin.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Vad synd med lägenheten, nästa gång går det förhoppningsvis bättre. Och jag håller med dig, dags att vara lite snällare.

2012-11-10 @ 22:43:07
URL: http://torkkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0