En rolig anekdot från förr..

Magnus: Ja man kan ju alltid dra ett örngott över huvudet!

Så jag tänkte berätta en rolig sak som utspelade sig på hemkunskapen under min mellanstadietid. Jag gissar att jag gick i fyran så det borde vara ca 11 år sen?
Hur som helst så fick jag och Sara vara i samma grupp som.. ja.. låt oss kalla han för CB.

Dagen till ära skulle vi göra varma mackor. Jag och Sara ville väl egentligen kanske inte vara i samma grupp som CB. När vi kom in i köket hittade vi en död fluga på spisen. (till historian hör ju att vi kanske inte var jättesnälla när vi var barn.. eller nu) Vi vred på plattan iallafall och grillade flugan som gått ett tragiskt öde till mötes. Sen tog vi den grillade flugan och smulade den på CBs macka. Ovanpå skinkan. Under osten. Han vet fortfarande inte att han har ätit en fluga. Jag kom på det idag. Det är fortfarande lika roligt.

Däremot så undrar jag såhär i efterhand varför CB inte själv var i köket och gjorde sin egna macka?! För om han bara lökade så var det ju rätt åt han! Om han kokade te så var det kanske inte så rätt åt han..

Kommentarer
Postat av: sara

jag vill gärna tro att det var eftersom att inte cb hjälpte till som vi smulade flugan på mackan, eller var det bara för att vara elak?

2010-03-03 @ 08:17:20
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: Saya

Hahahahhaha, fy fan vad kul! :)

En gång har jag svalt en fluga...dock var det en blomfluga tack och lov! Ingen grillad spyfluga!!!

2010-03-04 @ 21:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0