Hurra för karaketer!

Hörrni, ska vi bestämma en sak..
Alla som tänker skjuta raketer på nyår, kan inte ni ta pengarna ni lägger ner på raketerna och köpa något fint till någon ni tycker om istället?
Läste ett inlägg förut om miljöpåverkan, att det är farligt, onödiga pengar jada jada jada. Who the fuck gives a shit?
Men helt ärligt. Många hundägare skulle bli väldigt glada om det inte fanns. Salka har ett elände från att första raketen är uppskjuten, tills typ 4 Januari, och jag skojar faktiskt inte.
Jag tycker inte att det är skitroligt att ha en hund som är skräckslagen, som jag inte kan få kontakt med på flera timmar, som jag inte kan muta med godis och som jag inte kan förklara för att det inte är farligt.
Jag kan ju inte dalta med henne heller för då tror hon ju att det är farligt (fast hon har ju redan bestämt sig för att det är livsfarligt)

Så vi gör så. För Salkens skull så skjuter vi inga raketer i Stugun i år. Capish?


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag tycker att det låter som en bra idé, så kan det bli en trevlig kväll för alla, inklusive Salken:)

2010-12-30 @ 10:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0