Wingman?

Det kanske är dags för lite livstecken..

I helgen var vi i stockholm. Vi åkte buss och det är nog bland det galnaste jag har gjort i hela mitt liv, fast det gick onekligen över förväntan. Däremot en liten varning: Åk INTE buss med urinvägsinfektion.
Lovisa lurade upp mig i fritt fall med förevändningen att det inte var så farligt. För er som inte vet så ska man upp 80 meter. Efter kanske 15-20 så är det inte bara jag som börjar få panik. Lovisa säger:
- Förlåt att jag lurade upp dig på det här, jag hade glömt hur jävligt det var.
Exakt då får jag panik gånger 100. När vi sitter där uppe är jag väldigt nära att börja grina. Vi kom ner, utan att dö. Däremot kunde jag inte spänna loss bältet för att jag skakade för mycket. Kille som jobbar:
- nähä, då får du väl åka en gång till.
jag, panik, skriker:
- NEJ NEJ NEJ NEJ TA NER MIG HÄRIFRÅN!!!!

Det var lärorikt, jag har kommit på varför jag inte gillar karuseller. Trodde förut att det var för att jag mådde illa om det snurrade för mycket. Turns out, det är det inte. Jag får dödsångest. Jag tror på allvar att jag ska dö. Inte en angenäm känsla.
Sen åkte vi på ett hak och drack lite stärkande drycker. Jag blev friad till. Pratade med en arg irländare som undrade varför jag inte flyttade till irland NU NU NU! (ehm.. ja?) När klockan började närma sig 4 så åkte vi hem. I 30 minuter turades vi om att säga
- Hur gammal är du?
- Tettitå
- Trettiotvå?
- Tettite
.. Sen kom jag på den smarta idén att hoppa av lite tidigare än slutstation då det skulle bli mycket närmare. Detta tillsammans med att Lovisa lurade in mig på fel väg, tillsammans med fylla, tillsammans med ett nytt ställe gjorde att vi hamnade alldeles åt helvete fel. Det slutade med att vi fick klättra ner för massa mossiga stenar.
Ni vet. Hugga tag i närmsta träd och hoppas på det bästa. Lovisa ramlade. Fantastiskt kul.

Efter en stunds vandrande kom det två killar på cykel. En av dom väldigt skitig i ansiktet. "Det gick inte så bra när han körde förstår ni" sa nuvarande chauffören. (nä, vi ser det)
Vi blev inbjuden på grogg. Hade det inte varit för att vi hade ringt efter skjuts (ja klockan började närma sig 5) och för att vi inte behövde mer sprit så hade det kunnat vara trevligt.

När jag ändå är här (och eftersom jag inte fått napp på fejjan) så kan jag slänga in en sista sak.

Sorgligt nog så är jag, från och med torsdag nästa vecka, utan wingman. Detta betyder alltså att platsen nu är tillgänglig. Du ska hantera sprit hyfsat (dvs du dricker gärna och mycket). Du ska kunna urskilja en Lina-kille på långt avstånd och bör vara danssugen på krogen. Vi kommer att hålla auditions så väljer jag ut lämplig wingman efter det. Du kommer få tjänstledigt när Lovisa kommer hem. Ett plus är om du har attraktivt yrke. Jag tillhandahåller med sminkning och hårfix innan utgång. Ser gärna att du gör lika mycket dumheter som jag gör.

Vad du bör veta innan du söker tjänsten:
Musik diskuteras innan det byts då jag är tämligen kräsen med vad som spelas hemma hos mig. Om det är hemma hos dig får du naturligtvis välja (men jag kommer att smygbyta)
Uttrycket "för full" finns inte.
Det som händer på storgatan 58H, stannar på storgatan 58H.

..återkommer med kompletterande uppgifter senare.

Kommentarer
Postat av: sara

kan man söka deltid som wingman? jag misstänker att jag inte klarar kraven på heltid men kanske 40- 50%?

2010-08-12 @ 11:23:35
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja! Det blir bra. Om du tar på 50% och så kommer Lovisa få ha kvar några så behöver jag bara tillsätta tjänsten på 40 kanske. Dig behöver jag inte lära upp heller.

2010-08-12 @ 12:07:52
URL: http://fuckinfabulous.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Åhnej, det här kändes ju väldigt sorgligt förstås..

2010-08-13 @ 09:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0