En vecka

Ikväll är det bio! Kul...

Jag känner att jag inte har så hemskt mycket att komma med.

Men jag funderar. När man har passerat 30 år bör man väl bemästra det svenska språket? (eller som jag och Lovisa kom fram till, efter åldern 16 ska man nog klara av det)
Jag funderar hur man kan kasta sten i glashus på så vis att man gnäller på någons stavning eller meningsuppbyggnad när man har valt att leva med någon som skriver som en kratta? Det där med att sopa rent framför sin egen dörr känns inte helt långt borta.. (och nej, jag är inte bitter. Jag tycker bara att det är så fruktansvärt retsamt med såna som inte kan skriva som folk)

Men det kanske bara är för att jag och Lovisa bemästrar det svenska språket med sådan galans...?


(jag reserverar mig för eventuella stavfel. Mina tangenter fungerar fortfarande inte som de ska, speciellt inte K-tangenten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0