3 dagar

Idag berättade jag på jobbet om mitt gömställe om det skulle komma skurkar nån dag.
Dom verkade tycka att det var lite ologiskt att jag skulle frakta ut alla fönsterputsflaskor, tvättmedel och allt annat rat som är där i skåpet, för att sen krypa in och stänga igen.
Visserligenn så har dom kanske rätt. Skurkarna skulle nog tycka att det var märkligt att alla grejer stog där på golvet.
Då kom jag på en ny plan. Jag river åt mig nycklarna, springer ut bakvägen, låser in tjuvarna, springer ner i källartrappen, låser dörren, in i källarförrådet, låser dörren, sen in i vårat förråd där nere. Sen gömmer jag mig. Skulle det mot all förmodan vara så att dom tar sig ner i förrådet finns det inte en chans att jag blir hittad bland allt bråte där nere.
Skönt att ha en ny plan. (förresten, pax att inte leta reda på julpyntet i år! Hellre är jag utan!!)

Vi stannade även kvar idag och färgade håret. Mina ögonbryn fick sig en lite fix också. Det ser helt galet ut just nu, men jag vet ju att det blir bättre bara jag får sätta tillbaka ansiktet imorron.
Efter det gick jag den vanliga rundan. Jag var ruskigt snabb idag. Anledningen till min raska takt var att jag hittade en ny bra låt på Rifflelle som jag var tvungen att gå i takt till. Det gick skitfort. Jag såg förmodligen rätt så fånig ut där jag struttade på. Det var nästan snabbare än bubblans takt.
Problemet är att jag måste börja med höger, annars blir det fel. Antar att jag har gått på för mycket step.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0