2 dagar

Nu ska jag berätta en sak.
Först måste jag förklara en sak för alla mina läsare som inte känner mig (så ni som gör det kan hoppa över det här stycket)
Jag hatar handleder. Jag kan inte ens ta i mina egna handleder. Man skulle kunna kalla det för en handledsfobi. Jag hatar även puls. Jag kan tillexempel inte sova på vänster sida för då hör jag pulsen i kudden. Jag kan inte ligga på nåns bröst för då känner jag puls. När jag gick i skolan skulle vi göra ett konditionstest och min puls låg på 170 när jag fick bandet på mig. Ni vet det som mäter pulsen. Så högt var inte ens min maxpuls.
När jag kollar blodtryck så har jag som vana att berätta innan att jag blir stressad av det så inte stackarn som gör testet får för sig att hjärtat håller på att explodera (sen pickar jag alltid med handen i stolen så jag inte ska känna att det dunkar i armvecket... jag känner det ändå)
Två gånger i mitt liv har jag fått ta blodprov i armvecket. Båda gångerna har jag bölat som en gris från att dom har sagt att det ska göras tills att det är klart.

Till grejen.

Nu har det tydligen blivit bestämt att vi ska göra hälsoundersökning på jobbet. Redan när det blev snack om det så anade jag ugglor i mossen. Detta är alltså vad som ska göras..

• IDkontroll
• Blodtryck
• Puls
• Blodvärde
• Blodsocker
• Kolesterol
• Sänka
• Urinprov
• Hörsel
• Syn
• Lungfunktionskontroll
• Hälsodeklaration

Det som känns okej av dom här punkterna är Idkontroll, Urinprov, hörse, syn, lungfunktion och hälsodeklarationen.
Jag misstänker att dom tänker ta blod i mitt armveck på samtliga punkter som börjar med blod. Även kolesterol och sänka? Någon som vet?
Kan jag vägra? För övrigt.. Idkontroll? But why?


- Jag ska gå ut på torget och skrika ut min...
- Ilska?
- Ja... Min ilska och min besvikelse.. MIN SORG!
- ... men varför det? För att jag har gjort illa mig? Så illa är det ju inte..
- Nej för det andra
- Vadå för annat?
- Det där andra...  som du ska... göra
- Men ge dig. Vilket torg förresten?
- Ja.... Här.. i stugun!!! Där ska jag stå.

Kommentarer
Postat av: Frida

Rajrajrajjj! Nu e de nära.. kul me Tatooo=) Puss

2009-09-16 @ 23:48:30
Postat av: Helene

Sänka och kolesterol är också blod. Men de lär ju bara sticka dig en gång, men sen ta blod i flera olika rör... Imorgon smäller det ;D

2009-09-17 @ 08:20:07
Postat av: Marita

Hjälp, tur att inte jag jobbar hos er :) Gruvar mig inför den dagen jag ska behöva göra mitt första blodprov i armvecket... Usch.

2009-09-17 @ 12:10:17
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: marcusellos

Var glad att din arb-givare bryr sig:) Själv är jag blodgivare....tappas på nästan en halvliter flera gånger om året....

2009-09-17 @ 21:47:23
URL: http://www.marcusellos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0