Guten tag!

jag lever och frodas.

Igår gjorde jag det pinsammaste, förutom att köpa toalettpapper ofc. Jag pantade! Herrejösses.
Jag for bort på Willys för att slippa göra det på stan och så tänkte jag att det inte skulle vara så mycket folk där borta. Jag hade fel. När jag hade laddat upp en stund i bilen och ringt stödsamtal till Lovisa så tog jag mina tre (!!!) påsar och knallade in.
Naturligtvis så möter jag nån bekant när jag går där och kånkar på påsarna som för övrigt är överfulla. Jag mötte en, låt oss säga, gammal flamma. Tänkte att han kanske inte känner igen mig. JORÅ! det gjorde han! Dessutom hade jag på mig samma byxor som back in the days (vilket är typ fem år sen) och han hade även på sig samma byxor som back in the days. Det tåls ju att tilläggas att vi båda hade röda adidasbyxor. Pinigt.
Pantade mina grejer och hör och häpna, maskinen gick inte sönder när jag pantade. Även 47 kronor blev det.
Sen till nästa problem. Jag handlar sällan själv och det var ju lite jobbigt. Dom hade byggt om på Willys så jag hittade absolut ingenting. Gick fyra varv och kom ändå inte hem med hälften av vad jag kanske hade behövt. Jaja, nu var den pärsen överstökad.

Glömde ju berätta en episod från i Lördags. Jag och Lovisa skulle gå hem, men av nån anledning så gick vi tillbaka ner på nornan efter att det var slut. Väl där nere hör Lovisa hur det rasslar till uppe på scen. Där står jag och sjunger i full kareta, samtidigt som bandet håller på och plockar ihop sina grejer. Lovisa skulle väl kanske gå upp och dra ner mig därifrån, men det hela slutade med att vi sjöng för bandet och tvingade dom att önska låtar. Kan ju tillägga att ingen av oss var i sånt skick att vi varesig kunde träffa toner eller komma ihåg texter. Sen fnissade vi hela vägen hem.

Jag ska även berätta om skadan på fingret så ingen tror att jag blivit spetälsk från inlägget i söndags. Jag skulle klippa mamma i Lördags och rätt vad det är så känner jag att jag har stoppat in saxen under nageln och klippt till. Jag blev så förfärad att jag slängde ifrån mig alla grejer och så fick mamma sköta det hela. Blödde som en gris, men krisen var över när jag hade blivit omplåstrad litegrann. Det störigaste just nu är att jag har klippt isär halva nageln, som på längden? Och det kommer ju inte gå bort förrän nageln har växt ut så långt. Alltså måste jag tejpa mig tills dess eftersom jag fastnar i håret på kunderna hela dagarna.

Kom på att det hela skulle lösas med lite sårtejp istället för plåster som bara far bort så fort man är i vatten. Knallade in på apoteket (i love) och såg väl antagligen ut som ett frågetecken, för ganska snabbt fick jag hjälp.
- Behöver du nån hjälp?
- Ja, det behöver jag ju förstås, jag letar efter sårtejp.
- Jaha?
- Ja also jag har klippt sönder fingret och nageln här och jag fastnar i saker så jag skulle behöva tejpa igen det.
- Ja men då skulle du egentligen ha haft en fyrkantig grej som du klipper upp hack i såhär (visar hur man klipper upp hack) och sen satt den över fingret..
- .... men also.. Nej? Jag behöver sårtejp så jag kan tejpa ihop det för jag är i vatten hela dagarna så plåster far bort.
- Ja, men då skulle du ha haft en fingertuta.
- .. Men also, jag behöver sårtejp!! Jag kan inte ha nåt på fingret för jag är frisör. Jag måste klippa här uppe och jag kan inte ha nåt som är i vägen..
- Ja men fingertutan är ju av plast.
- .....? jaha? Men jag vill ha sårtejp?
- Ja då har du den här tejpen här, sen kan du ju sätta en fingertuta ovanför... för den är ju i plast.
- mmm. jag tar den här tejpen så kan jag komma tillbaka sen om det inte funkar..

... men also vafan? Bad jag om en fingertuta eller? nej, det tror jag inte

Nu ska jag hacka ihop lite middag.

Kommentarer
Postat av: marcusellos

Panta är bra. Ge flaskorna till en alkis, eller unge då, ska se dom blir glada. Eller bara lägg dom utanför butiken. Röda?! adidasbyxor. Låter nittiotal...

2009-05-26 @ 21:16:35
URL: http://www.marcusellos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0