Men fyyy faaaan!

Den här jävla dan!

Först så skulle jag iväg och träffa Malin och Petra efter jobbet.. Malin var nämligen här från sundsvall och det skulle ju bli hur kul som helst och träffa henne.. Självklart blir jag typ 45 minuter sen från jobbet och hinner inte träffa Malin speciellt mycket alls.

Drog hem och inser att jag inte tog med mig nån nyckel imorse eftersom mamma var hos mig och jag inte behövde låsa när jag gick.. Mamma låste dock.. och tog med sig nyckeln på jobbet.. NÄR HON JOBBADE NATT!!!
Jag hade alltså låst ut mig själv, och låst in hunden..
Dessvärre hörde även Salka att matte var utanför dörren och satte sig och ylade i lägenheten när jag inte kom in. Tänkte att jag måste bort på lasarettet, men ringa och förvarna mamma först.
Ringde på operation men det var upptaget. Så jag drog dit..
När jag kom ner på operation så var det stängt. Såklart.. OP-entren är ju inte öppen på natten. Försöker ringa, men det finns ingen mottagning. Tog hissen upp till entreplan och ringde.. inget svar.. såklart
Ringer Lars och hör om han har nåt annat nummer som gäller på natten. Det hade han inte. Vid det här laget börjar även batteriet sina på mobilen. Han pratar en stund och jag försöker berätta att jag har slut på batteri och måste ha tag i Salken. Då pratar Eva ännu saktigare.. då slängde jag på..

Så.. det kommer förbi en tant och jag frågade om hon jobbade på operation. Det gjorde hon inte...såklart.. Jag ringde växeln på sjukhuset. Han kopplar mig till ett annat nummer som tydligen går till operation på nattid. bra! Där var det upptaget, men jag får direktnummer. Batteriet har sinat ännu mer. Jag ringer säkert 30 gånger och det är upptaget varje gång.
Det kommer förbi en man med en bår. Det ser ut som att han kanske är ambulanspersonal. Han frågade om jag väntade på bättre tider. Det gjorde jag inte. han kunde inte hjälpa mig.

Jag kan även tillägga att dagen till ära har jag även två stekpannor i en påse som jag kånkar omkring på..

Till sist kom det förbi en kvinna som jobbade på ortopeden som sa att jag kunde gå på IVA och där visste dom nog vart operationspersonalen var. Tack kära ortopedskvinna!!!!! Jag fick tag i en av mammas jobbarkompisar som fick tag i mamma, som hittade mig och så fick jag nyckeln.

När jag kom hem kunde jag för allt i världen inte förstå varför jag inte hängde mina stekpannor på dörren medans jag gick iväg. Vem snor stekpannor liksom. (ja kanske samma som har snott tvättstugenyckeln?)

Den här jävla dagen also..

Mamma ringde när jag kom hem:
- Ja men jag ska ta en macka nu..
- Ja gör det..
- ....och skjuta mig själv.
- Ja gör det..
- MEN!!!!

Mamma hade iaf städat lägenheten och lagat lunchlåda tills imorron. Nu skiter jag i det här.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Men fy tusan vilken dag !!!!



Men kul å träffa malin oxå !

2009-03-13 @ 11:21:09
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0