Vad hände?

Jag har ju glömt att berätta om mina påslakan från helvetet.. Fast egentligen är dom från ikea.

Hur som helst. När jag var dit och köpte alla mina möbler så passade jag på att köpa två goa duntäcken som både jag och Salken och moster Lovisa tycker bra om. Jag hittade även fina påslakan som är blåa med lite snirkel på. Snirkel är bra sa jag, och packade glad i hågen ner mina nya påslakan i vagnen (som för övrigt redan av fullsmockad)

Nu såhär i efterhand har jag börjat störa mig på satans verk i form av påslakan. För det första så är det inga hål för händerna. Alltså, ni fattar problemet? När täcket åker ut sådär i fotändan, som är så jävla störande. Då kan man inte stoppa in händerna i hål och dra upp täcket. Utan istället får man på nåt vis krypa in i påslakanet och försöka klämma fast täcket i hörnen och sen dra till det.
Vanligtvis så är man ju oftast så fruktansvärt irriterad för att täckskrället har åkt ut att det här liksom tar knäcken på en.

Och som att det inte var nog med det!!!!
När jag skulle tvätta dom så färgade dom mitt svindyra lakan från hemtex BLÅTT!!! Tro mig, jag vill INTE ha ett blått lakan. Turkosljusblått? Nej du tack. Ni ska veta att lakan till 160sängar inte är jättebilliga. (okej, så dyrt var det kanske inte.. men still)

jag funderar på lakan med resår. Det blir så jobbigt att vänta med att bädda rent tills mamma kommer in till stan. Det finns ingen som kan sätta i lakan som mamma. Hon kan hon.

Nej nu är det dags att sova. Salka har redan knoppat in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0