Vad är problemet???

Kanske lite gnäll såhär på tisdagskvällen...

men helt jävla allvarligt.. Vad är Telias problem? Dom är ju helt jävla omöjlig att ha att göra med. Först skickar dom massa konstiga jävla räkningar som dom förväntar sig att jag ska betala (vilket jag gör eftersom mitt huvudmål i livet inte är att få en betalningsanmärkning) sen när man ska ringa och snacka lite vett med dom så får man för det första berätta vad man vill ha hjälp med..
-Vad handlar ditt ärende om?
-Faktura
-......åååkej, faktura. Är det fast telefoni, mobil telefoni eller uppringt bredband
-Mobil telefoni
-.....åååkej, fast telefoni
.. och hur länge tog det inte innan jag fattade att man kunde skrika nej och så får man säga om istället för att lägga på och ringa upp igen och göra om hela skiten.
.. sen när man har suttit där som en fåntratt och pratat med en automatisk röst så får man veta att dom inte har öppet.. NEHE!? Men jag kanske inte har tid att ringa på dagtid eftersom jag har ett jobb att sköta. och skulle man mot förmodan lyckas ringa när dom har öppet så får man först vänta i hundra år
-din väntetid uppskattas till....ÖVER 30 minuter..
jaha.. vad är över 30 minuter.. 35 eller 130 minuter? och ibland har jag även blivit "vidarekopplad" vilket ungefär är samma sak som att bli kopplad ut i yttre rymden.. Och så får man göra om allt igen. plus sitta i kö i 45 nya minuter.

.. och när jag ändå är igång. Vad är det med folk som ska snacka lite på gymet. För två veckor sen var det en kille som flinade fånigt åt mig när jag var klar.. jaha? och idag kom han fram och skulle snacka lite.. Men grabben!! jag tränar här, ser du inte det? ja herrejösses..

Dessutom såg jag en djävulska läcker kanin när jag höll på värmde upp så jag höll på sprang av bandet. haha, pinigt.

Igår somnade jag runt 19.30 snåret.. sov fram till 21.. somnade 21.15, sov till 23.06. Klev upp, tvättade ansiktet, borstade tänder och gick och la mig igen. Det var skönt, jag tror att jag behövde det.

Nu ska jag sova gott, för jag har betalat räkningar.
För övrigt så hade jag fått ett hot om att telia skulle skicka en räkning till inkasso om jag inte la en rem på stubben och betalade. Jag tänkte, man kan väl inte skicka krav om man inte har skickat nån räkning. Det visade sig, Telia hade skickat räkning till stugun. Mamma hade bara glömt att berätta.. ojoj

Kommentarer
Postat av: sara

men ska vi hota telia på något vis? jag är också arg men jag orkar inte ringa för dom fattar ju inget. installera om! ja jag har gjort det hundra gånger. dum telia. telias mobilabredband är rat , telia vänner är rat. vad ska vi hitta på ?

2009-02-04 @ 08:19:21
URL: http://masaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0