mission.

imorse vaknade jag först 05.20 och tänkte "aaaaaaah vad skönt! vad länge till jag får sova" sen somnade jag om och vaknade med ett ryck och tyckte att det var förvånandsvärt ljust ute och jag kände mig förvånandsvärt pigg. Kollade i panik på klockan och där står det 08.37.. stirrade på siffrorna en stund men jag kunde ändå inte fatta vad klockan var.
Tänkte att det måste ha blivit nåt fel när jag ställde om den. Till sist ringde jag på jobbet
"Max frisering Lovisa"
"Jaa, tja.. Det är Lina"
"Hej"
"hörru.. är klockan halv nio?"
"Ja"
"helvete. När hade jag kund?"
"8.45"
"fan, okej. jag blir några minuter sen"
.. 08.50 var jag på jobbet, då hade jag klätt på mig, borstat tänderna, sminkat mig och varit ut med Salka.. 13 minuter!!!!! Det är fan rekord..

Man blir lite knasig när man hamnar fel redan i början av dagen, men efter ett tag var jag i fas igen. Dessutom lärde jag mig idag att om man vill bli pigg ska man andas genom höger näsborre, och vill man bli lugn tar man följaktligen vänster.hahahahahahahahaha. Spännande. Så imorron när jag vaknar av att klockan ringer 06.45 (förhoppningsvis, eftersom den sket i att göra det idag) så ska jag börja andas genom höger näsborre en stund och sen ska jag kliva upp och vara pigg som en lärka. Sounds like a plan.

Ja just. Veckans uppdrag (förutom att gå ner massa i vikt, vilket jag INTE hade gjort idag när jag vägde mig) är att lära mig äta leverpastej. Fan vad gott att äta en macka med leverpastej och saltgurka när man kommer hem från träningen. Eller låt säga, till frukost. Eftersom jag nu kommer att kliva upp 06.45 med min nya andningsmetod så kommer jag alltså hinna äta frulle innan jag drar på jobbet.
Nu börjar mitt nya liv. Mitt nya liv med mat. Man blev ju uppenbarligen inte smal av att inte äta. Så nu testar jag motsatsen.

ibland undrar jag varför salka just kröp in under min rygg och la sig och sov där. jaja, jag ska gå och duscha. Den här veckan går i träningens tecken.

Kommentarer
Postat av: Marita

salken har blivit uthängd på en blogg... http://snygghelena.blogg.se/2008/october/beviset-for-att-salkis-ar-en-blodtorstig-best.html#comment



Puss

2008-10-27 @ 22:46:26
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: Helene

Leverpastej är smask! =)

2008-10-28 @ 08:14:01
URL: http://foffo87.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Yusan oxå du e snabb du !!

2008-10-28 @ 15:15:28
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0