Trevlig kväll

Vi har haft syskonmiddag ikväll. Alla utom Johan som befinner sig på annan ort. Det vore ju trevligt om han hade varit här också förstås.
Först åkte jag och hämtade Lovisa hos Ida och sen for vi och handlade cola och hämtade maten uppe hos pappa. Sen drog vi hem till mig och blev sittandes framför teven en stund. Sen kom Adam och då satte vi igång med maten.
Den bestod av entrecote och strips, bea och vitlökssmör, sallad och cola. Köttet var ju förstås en liten utmaning då, vi för det första inte steker kött så ofta själv.. Sen så vill Lovisa ha sin köttbit blodig, jag vill ha min lite medium och Adam vill ha sin helt stekt. Då kan man ju tro att det bara är att ta upp Lovisas köttbit först, sen min och sist adams. men så lätt var det ju förstås inte.. För det första var det lite svår att hålla reda på vilket köttbit som var vems, och sen så var det lite svårt att veta hur pass mycket stekt dom var. Iallafall så blev det väldigt gott, och under middagen retades vi som bara syskon kan. Mest så var det Lovisa som blev utsatt faktiskt.. Det var roligt.. hahahahaha

Sen gick Adam och Lovisa en sväng med Salka medans jag diskade. (Salka fick också smaka entrecote, tåls att tilläggas) Sen la vi oss som kas i soffan en stund och försökte lista ut vilken film vi skulle se. Det plockades bort, las i kanske-hög och sen googlade vi på alla i kanskehögen. Till slut skulle vi kolla på disturbia. Tre kapitel lyckades vi se innan det bara stannade.. Försökte få igång det ett par gånger men det var lönlöst. Sen försökte vi kolla på ett öga rött. men den hackade hela tiden så till sist gav vi upp på den med. Måste försöka se hela nån dag, är ju lite nyfiken hur det hela slutade.
Ja.. och medans åt vi efterrätt som jag svängde ihop. Bananer fyllda med chokladbitar och hallon som man stoppar in i ugnen och äter glass till. mmm, gott..

Nu ligger jag och Salka och ska sova snart.. eller uppenbarligen så ska jag se på miami ink först och fundera om jag borde dricka cola eller inte..
Hur som helst.. later..

Dagens lärdom: Man bör försöka motstå sina tjockisinstinkter. Jag försökte slicka bort den smälta chokladen från mitt foliepaket som bananen legat i. Det hela slutade med ett skärsår på mina redan allt för torra läppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0