shuz

Jihoo. Skorna är köpte, betalade och förhoppningsvis snart skickade om dom inte redan är det... Nu har jag nåt att se fram emot. Förutom att en lägenhet ska hoppa in i käften på mig..

Idag har jag inte lärt mig nåt än, men fler inlägg kommer säkerligen under dagen.

Slog på teven eftersom jag var uppe tidigt och inte borde sova mer, och hittade miami ink! Klockren start på Lördagen! Verkligen. En kronan kvar, thank god!!

Så idag trodde Lovisa att vi skulle ut och springa, men i det här snöovädret tänker jag inte springa. Nu ska jag vänta på att klockan blir 10.40 då jag har dagens första uppgift. Tydligen skulle mamma ha kaffe när hon kom hem från jobbet. Jahapp, bara att koka då! Perkulera? haha. Hunden är ivägskickad på promenad och nästa uppgift är inte förrän ikväll när jag ska skjutsa Adam till Hammarstrand. Ja just, ska klippa mamma också!

Hahahah Yoji fick just sin första kund. Och han sa att han visste att hans tatueringar skulle se ut som skit och att han borde betala dom för att tatuera dom.. Hahahahaha, jag dör. Precis så kände jag i början när jag var frisör. Ibland känner jag mig som Yoji. Sämst kände man sig ju på skolan, när man kunde INGET!
Men ibland känner man sig som en bluff. Ett långt hår med uppklippt. Det kan vem som helst klippa känns det som, även om inte jag kunde det innan jag var frisör. Jag var inte så bra alls faktiskt, det kan Sara vara vittne på.

Tänkte berätta en liten rolig frisörincident från tiden när jag inte var utbildad än. Jag och Anders och Sara hade inget att göra så vi kom på att vi kunde klippa Sara för att ha nåt att göra.. Så vi satt inne i Saras badrum och töjde och funderade vem som skulle klippa första klippet. Till sist tippade badkaret som jag och Anders satt på. Ett tecken från gud. Och Sara var lej. Ni som känner Sara vet. Så, vi bestämde att det var jag som skulle klippa först. Lugg skulle vi klippa och det skulle bli jättefint. Dessvärre när jag tog första klippet så råkade jag klippa lite för långt ut. Luggen råkade tyvärr börja på mitten av tinningen? Eh, ja.. Det hela resulterade i att hon såg ut som Ted Gärdestad. Jag och Anders skrattade nästan ihjäl oss, samtidigt som vi skulle försöka övertala Sara att det inte såg så hemskt ut.. hahahahaha.. Men det såg förjävligt ut. Tack och lov är inte Sara en hårhäxa. Hon varken blev arg eller bölade. Eller hon lovade visserligen att jag aldrig mer skulle få klippa henne..
Det roliga i det hela är ju egentligen att nu är både jag och Anders utbildade frisörer. hahahahahahaha

Jag klippte henne en gång förut också, men det är en annan historia. Inte lika rolig, men dock blev resultatet ungefär lika bra. Om inte sämre. Hon var till frisören och klippte sig dagen efter, och hon hade frågat "men.. vad har du gjort med håret??"

Ja, no hard feelings från Sara, och jag har fått klippa henne igen. Snart dags att snygga till det lite tror jag..

Så istället för dagens lärdom som inte kommit än så vill jag säga FÖRLÅT! Förlåt Sara, för att jag klippte en ful lugg på dig så du såg ut som Ted Gärdestad. Det var inte meningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0