ne ovanligt..

Salka tog för ovanlighetens skull och rymde nyss.
Kanske inte skrev det men igår när vi skulle gå till pappa så tappade jag kopplet och precis då så sprang det självklart förbi antingen en räv eller en stor katt. Jaha, hejdå hunden!
Jag skulle lite snabbt springa efter henne men fastnade med snö upp till låren..
Idag var det samma sak ungefär.
Jag råkade ha dörren öppen eftersom jag dumt nog skulle hämta mitt täcke som var på vädring. Då stack hunden och dels eftersom det är mörkt och dels eftersom det är mkt snö så syns hon inte så väl. Jag listade ut att hon hade gått till Pärs hund som står i en hundgård här borta, eftersom han gnällde. Återigen ut i djupsnön, så jag fick krångla mig ut dit för att få tag i henne.

-Nu harr en Saallka sprunge bort igen.. Int har du sett na?
-Ne, int ha ja sett din hunn!
.. det är sanning nu. Jag som tyckte att det inte stämde på min hund. Tji fick jag.

Hon smet förresten i söndags också!

Nu ska jag till Eva och Lars och få mig lite fika.
hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0