However

Dagens bussprat: Pipnäsan med den vita mössan sitter och diskuterar med sin kompis om hennes kille (dom hade btw nyss gjort slut) Han hade nämligen hoppat av skolan och därmed förstört sitt liv. Eftersom han inte hade nåt jobb och jada jada jada..
Pipnäsan med den vita mössan säger hur som helst följande. För det första så säger han att det är SKITdyrt att plugga på komvux.. eh, ja just. Det är det ju.
Sen började dom prata droger.. och då säger pipnäsa att han helt enkelt inte accpepterar det. Är det nån som han vet som tar droger så säger han åt dom att dom är dum i huvudet, som den ståndaktiga människa han är.  Enligt han så kan man även få hallucinationer resten av sitt liv om man testar en gång. Sen avslutar han den diskussionen med "Ja, jag håller mig borta från det där så länge jag kan".. Så länge du kan? Ja det har du förstås rätt i pipnäsa med den vita mössan. Det kommer en punkt i livet då alla måste testa droger.
Så diskussionen fortsätter och dom kommer in på exet igen. Enligt PN så måste han ta det jobb han får. man kan inte förvänta sig ett bra jobb när man inte har nån gymnasieutbildning och jada jada jada (det här med gymnasieutbildningen har han hittills tagit upp ca 78 gånger) och sen säger han att man måste ta det man får. Om nån frågade han "vill du diska?" Då svarar han "ja, självklart, utan tvekan" Han trivs med att ha ett jobb och känna att han gör nån nytta och få pengar för det.
Då vill jag bara fundera, hur mkt nytta kan man göra på ett jobb när man dessutom går i skola? Det finns inga viktiga jobb för skolungdomar.
Sen fortsätter han diskussionen och säger att han ALDRIG skulle kunna tänka sig att jobba med aktier och grejer. "visst det är asfet lön, men man uträttar ju ingenting. eller man håller ju världsekonomin i kurs, men ändå"
För det första. Tror du att du ska få ett sånt jobb på din enormt viktiga gymnasieutbildning? Och för det andra. Skulle inte du just ta vad du fick?
Ja.. diskussionen fortsatte i samma anda, men då tog jag på mig min mp3 och lyssnade på metallica resten av vägen hem.. Det var harmoniskt.

Salka kan förresten ett nytt trix. Men jag ska inte avslöja nåt än förrän hon kan det klockrent. Hon missuppfattar det ibland med "prata"

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha, det är egentligen pinsamt att det finns ju jävla mycket dumt folk på allmänna platser? Alla borde få göra ett iq-test, och har man inte tillräckligt så får man ha på sig en skylt där det står "socialt/mentalt handikappad", så man vet vilka man ska lyssna på och inte..

2008-03-20 @ 16:22:47
URL: http://lovisaulander.blogg.se
Postat av: Ida

tjaaa.. jag åker tillbaks igen på måndagnatt, kort men intensiv vecka hemma, man ska ju hinna med allt typ.. vad gör du nu när du e ledig då? ska ni till nån stuga eller nåt? ha de fint!

2008-03-21 @ 16:10:55
URL: http://www.idahooo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0