Puh also!

Puh vilken pärs det här är!

Mamma tycker att man ska städa innan man flyttar, och tvätta alla kläder. Så jag har tvättat tre maskiner och är inne på den fjärde nu!
Har även börjat rassla längst ner i den svarta säcken dit mamma har lagt alla smutsiga kläder som jag hade lägt på tvättstugsgolvet. Hon tyckte inte att dom fick ligga där nåt längre, när jag aldrig tvättade dom.
Det resulterade i att jag köpte nya kläder istället för att tvätta.

En sak kan jag helt ärligt säga. Kläder som har legat i samma påse som smutsiga strumpor i ett halvår luktar INTE så jättegott.
Hittade iallafall igen en tröja som jag har letat mig fördärvad efter. Thank god. Den var dyr, även om det inte var jag som betalade den.
Faktum är att jag hittade igen en massa guldkorn där längst ner i påsen faktiskt.

Nu ska jag tydligen göra iordning en maskin till, men det blev så jobbigt, så jag skickade upp mamma för att hacka ihop en stroganoff. Det här är allt för påfrestande.

Ja jag höll på glömma. Råkade lova att åka in och handla åt min far idag i stan. Det räckte förstås om jag åkte till hammarn. Ja just, där det finns ABSOLUT inget för mig att leta. Hade iof kunnat gjort ett finbesök hos Jocke och muntrat upp han, men ni vet.. ne..
Så jag åkte till stan, och passade på att svänga in på IXO en sväng. Kom hem med en blomkruka, ett par knästrumpor och en diskborste.. alla med döskallar på såklart. Säga vad man vill om mig, men handla bra saker, det kan jag!

- Jaha, ska vi äta nuu eller?
- Ja det är väl lika bra så har vi det avklarat.

Sen fotboll, men jag misstänker att jag åker på att diska.. Det är alldeles för varm för att diska. frågan är: Ska man platta håret innan man drar ut bland folk eller ska jag köra på att skrämma livet ur dom? Det återstår att se.

Nej., hur gick det med den där stroganoffen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0