alles gut

I fredags var jag iväg och sminkade mig på makeUp store. Det var trevligt, sen handlade jag smink för 835 kronor. Det kommer sannerligen att sitta fint.
Sen åkte jag hem och satte mig i bilen och blåste iväg till Köpmanholmen för att ta båten till Ulvön. Först stannade vi på 87-an och käkade en burgare såklart. Vilket var en besvikelse faktiskt. Mitt favvoställe har blivit crap crap crappedi crapcrap.
Ja för att göra en lång historia kort så fick jag först och främst saltgurka på burgaren, vilket jag aldrig nånsin ville ha och jag bad inte om det heller. Och sen fick jag krydda på stripsen.
- Men Lina, du får inte slänga burken i den här soptunnan
- Nej, men jag ville inte ha krydda på stripsen heller.

Dagarna som följde bestog av sol, sol, vila, promenad, sol, kramas med Salken, dricka öl, vitryss, cider, äta god mat. mm.. Det var en trevlig helg,

På söndagen började det dra ihop sig för hemfärd, och eftersom folk är cp så hade dom ställt sig i kö cirka 100 år innan båten gick, så vi fick inte plats på mittenvåningen. På översta våningen fanns det inte heller nån plats så vi fick sitta nere, och där luktade det bajs.
Lovisa lyckades somna och jag fortsatte att läsa min braa bok. Efter ett tag väckte jag Lovisa för att meddela att jag höll på och dog för att det var så spännande i min bok.. Då blev hon arg på mig.
När vi inte stog ut med bajslukten (mådde även lite illa innan, pga av lätt bakfylla) så gick vi och satte oss ute, och lyckades hamna med några jävla tattare.
Helt allvarligt, dom var halvt avklädd, fula kläder (det som fanns kvar på kroppen) dom åt pärsallad ur en hink med avrivna pappersmuggar och drack öl mitt på blanka dan.. PÅ EN SÖNDAG!! MED EN MASSA BARN I SÄLLSKAP! Herrejösses. det var som en freakshow. och mådde jag inte illa innan så gjorde jag definitivt det efter den här katastrofresan.

Idag var det jobb, och nu ska jag bara jobba i fem dagar till, och sen är det dags för semester. Så jävla skönt.

och så var det ju även bilbingo såklart idag. Vann inget idag heller, så jag kanske borde lägga av.. neeerå.. tillochmed Sara erkände att hon saknade Salken nu.

Ja jag glömde ju förresten. En av äckeltattarna på båten böjde sig ner och hade tyvärr inga leggings under sin korta kjol. Ja, knappt ens trosor faktiskt. Det är en syn jag aldrig glömmer. Det var som en rosa elefant i rummet, ni vet.. när man verkligen försöker att inte kolla, men det går inte. Jag vill inte se tjockisars rav och det är sant..

Lotta kastade grejer på mig idag också, allt för att jag vänligt föreslog att hon kanske kan få åka på pensionärsbiljett på bussen, och spara in en slant. Då kastade hon klämmor på mig. Jag har en farlig arbetsplats.

måndag tisdag onsdag torsdag fredag måndag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0