Moonboots.

Skulle ta fram mina moonboots för att testa dom och se vad det var för storlek då Marie var ute efter ett par. Upptäckte ganska snart att Salka blev tämligen ilsken på dom där djuren jag hade på fötterna. Roade mig en stund med att jaga henne runt i huset, men dom var så klumpiga så jag blev trött.

Dagen har varit bra, fast ojämn. Först har man INGENTING att göra.. sen kommer allt på en gång och man får jobba ihjäl sig. Det här med fullspäckade scheman får mig osökt att tänka på en sak. Folk som inte kommer i tid. Vad är grejen? Jag har väldigt svårt för folk som inte kommer i tid och dessutom inte hör av sig om det nu skulle vara så att man får förhinder. Såhär ser det ut hos en frisör för er som inte vet. Vi har tid avsatt för varje kund, oftast 45 minuter (även om jag har haft en timme nu i början, men jag börjar också kunna ta 45). Om ni som kund då väljer att komma en kvart sent så får vi jaga den där kvarten hela dagen sen, förutsatt att man inte har en lucka nånstans.
Oftast så blir det isf på lunchen man får ta igen den där kvarten, vilket resulterar i att vi får äta fort och sen får vi svårta, blödande magsår! Så kom för guds skull I TID!!!!
Alltså, det funkar inte att ramla in 10 minuter försent och sen inte veta vad man vill göra med håret ens. Särskilt inte om det är min sista kund och jag ska med 16.20 bussen hem. Okej om man har en hum. Men det tar tid för mig att försöka lista ut hur du vill ha det om du inte ens har bestämt om du vill ha längden på håret kvar.

Jag har shoppat idag, och det var en rolig upplevelse. Har köpt mina skor med blommorna. Har köpt ett linne och ett skärp. Och när man handlade två varor till ordinarie pris så fick man köpa ett par trosor för 19 kronor. Kör i vind tänkte jag. Tyvärr fanns det bara XS kvar, och hur optimistisk jag än är så har jag inte så liten rav. Lovisa sa att dom var sköna (för hon hade också såna) så kan jag inte ha dom får jag väl ge dom till henne då. Sen när man handlade tre grejer så fick man en massa andra saker. En vattenflaska och ett nyckelband. Ja jag säger då det, vilket ståhej. Sen skulle jag även köpa en ny sjal med döskallar, men eftersom jag inte HANN så får jag göra det på måndag. Och så skulle jag förstås köpa min kamera också, men som alla vet så lider jag av trötthet så jag glömde presentkortet hemma, så kamera blir på måndag också förhoppningsvis.
Blockade även till på bussen idag och vaknade inte förrän på busstorget, det har aldrig hänt förut, jag vaknar ju alltid vid lillänge. Då blev det järnet på med jacka och skor, men jag hann ju av iallafall och slapp vakna i bussgaraget.

Och inga nya foundationsvampar har jag köpt idag heller, undra var jag förlagt mina andra nya?

Jag vet att alla längtar efter mitt och Lovisas thering-bildspel. Men håll till godo, det kommer.

Ja och nu är det helg. Fy fan vad skönt. Imorron är planen att jag ska kliva upp, ta en låååång varm dusch med inpackning, djuprengöring av ansikte och sen ska öronljuset testas. Ja, jag vet att jag skrev att jag skulle testa dom igår, men dom jävlarna skulle visst brinna i 12 minuter, och inte har väl jag tid en vanlig vardagkväll att ligga med ett ljus i örat i 12 minuter. Jag ska kedjesnusa och äta salta grodor, det vet väl vem som helst?
Man får för säkerhetens skull INTE vara hemma själv när man ska rensa ur skiten ur öronen stog det i bruksanvisningen. Men hallå? Tror ni att jag är nån slags knäppgök eller? Hur skulle man kunna blåsa ut ljuset själv när det nått det röda strecket, om ljuset sitter i örat?
Jag jag hajar inte.

Dags för eeeeehn... lakritsgroda (gorda)

Kommentarer
Postat av: Marie G

Coolt! Jag har strl 37! =D Kan du fixa nån bild på dem? Jag kan ju betala portot, om du skickar ner bootsen till mig. Eller nåt...för det var skänkes va? =)

2008-01-25 @ 20:46:47
URL: http://mariehelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0