Helg

Äntligen!
Hur ska det här sluta egentligen? Man har jobbat tre dagar den här veckan och det känns som att döden vore nära.
Idag bröt kriget ut.. såg det ut som iallafall! Igår ramlade alla kartonger från Goldwell in.. och det var ca 10 st. STORA! Dom befann sig i våran fikarum. Imorse när vi kom stog alla kartonger kvar där såklart.. Och försäljaren som skulle hjälpa till att packa upp kom inte förrän 10.. Så bombnedslaget var ganska stressande, inte bara för att det såg ut som kriget utan även för att alla jävla kartonger tämligen stog i vägen.
Lovan lyckades kasta en kopp i golvet också. Då blev hon ganska arg. Jag var tyst och såg snäll ut för att inte få skäll. Eventuellt kan jag ha skrattat åt den trasiga koppen, men jag kommer inte ihåg.
Sen kom Erica, fast hon var ledig... Sen kom Maria och hundra barn som sprang omkring. Sen blev jag instängd i ett hörn bakom tvättmaskinen för det var så mkt folk överallt. Ojoj vilken dag.
Så därför är det välbehövt med lite helg.

På onsdag ska jag och Niklas på spaaaaa. Hur skönt som helst. Vi ska bubbla och Niklas ska på massage och jag på ansiktsbehandling. Var tvungen att använda presentkortet jag fick av Niklas när jag fyllde 20 innan det går ut.

Salken har varit hos Lars och Marita idag. Men som sagt så jobbade Marita så Lars hade huvudansvaret. Tydligen så hade dom haft ganska roligt, och Salk var ganska trött när hon kom hem så jag anar att det har varit lite bus =)

I helgen har jag planerat att inte göra ett jota. Mamma tror att jag ska städa mitt rum, så jag får väl göra det litegrann. Vi har en intern fight om några kläder som hon envisas att lägga på min säng.. OVIKTA! Nej du, mamma, sa jag åt hon. (nej det gjorde jag inte) Och så tog jag alla OVIKTA kläder och la in i en garderob i hennes rum. Mkt finurligt utav mig tyckte jag. Men i förmiddags fick jag ett sms där det stog: "Nu tyckte du att du var smart va?" Fattade först inte riktig vad som menades, men när jag kom hem insåg jag att hon hade hittat min massiva klädhög och lagt tillbaka den på min säng. Men vad är problemet. Dom får inte plats nånstans och jag tänker inte vika dom.. Ja, så jag la tillbaka dom i garderoben. Undra hur länge vi ska hålla på med det.. tills jag får en egen lägenhet?

Skrev till Lovisa att hon borde komma förbi och att vi skulle gå på en promme. Hon skrev tillbaka att hon kommer om snart.. Ja men vad bra Lovisa.. Kom om snart du!

Dessutom skulle jag förbi på Domus för att handla lite. Surrade lite med Therese i kassan. När jag hade betalat sa hon nånting som jag inte hörde.. Så jag sa: ehsmdsjk`.. Sen sa hon det igen och pekade.. så jag började kolla om jag hade tappat nåt eller om hon försökte ge mig ett kvitto..
"men also, vad säger du?
" du BLÖDER!!!"
Så nu verkar man vara nån slags sjukling inför hela domuskassan också (precis som att jag bryr mig)
Jag lever ett hårt liv, jag klipper mig i händerna dagligen.
Hittade en baconplåster i plånboken som jag fick av Niklas för lääänge sen och som jag sparat på eftersom det var så fint. Men när jag stog på busstorget och pratade med Kalle så insåg jag att snart skulle jag ha blod på heeeela jackan och heeela mig.. så då använde jag det.. Det var jättefint. Det såg ut som att jag hade virat en baconskiva på fingret. Mm bacon, läckert!! Nu är det tyvärr förbi, för det for bort när jag tvättade händerna.. Men jag har sparat mitt blodiga baconplåster på handfatet, och där ska det förbli, tills det att mamma tycker att jag är äcklig och slänger det.
Tur att jag har mina döskalleplåster som jag fick av Sara då!

Jaa, men det blev ju intressant det här. Nu kallar plikten

DU är äcklig och ful. DU är dum. DU är pinsam. DU är en jävla wannabe. DU tror att du är så fruktansvärt rätt så att det blir heeelt fel. DU är underbar.. ja, det var ni..och slutgiltligen JAG. Jag är fabulous. JAG är bäst. JAG är så jävla ödmjuk.. men även lite hemlös

för övrigt. har aldrig önskat så mkt som idag att jag hade en dotter. Kollade i en katalog och hittade en rosa tröja med texten "I ♥ ME" Nån som hört nåt så fruktansvärt fabulous och klockrent nån gång? Ne, trodde inte det heller. Hade säkert kunnat klämma på mig en 170, men man vill ju inte visa allt fett..

ja, och så hade det kunnat vara!


Kommentarer
Postat av: Tina

Haha I love ME tröja, sån hade jag när man va i den storleken=P Dvs när man gick i 8an tror jag de va, avslutningskläder, jajje!

2008-01-04 @ 20:57:14
URL: http://tinawina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0