Jag vill inte pensionsspara..

Eva tjatar på mig ma ett och säger att jag ska pensionsspara. När jag vänligt men bestämt säger att jag inte har några planer att börja göra det än, eftersom jag kan ju lika gärna vara död imorgon (vilket förresten inte är helt omöjligt om jag måste åka buss länge till).. Då sa hon att jag var alldeles för smart för att säga sådär till henne.. Jag förstog inte riktigt det. Uppenbarligen så var jag inte smart nog för att inte säga så?
Jag VILL inte pensionsspara och jag TÄNKER inte göra det heller.. Iallafall inte iår med min skitlön. Jag behöver varenda krona jag kan skrapa ihop. Jag har skulder. 100 tusen kronors skulder. Det är nog så att jag tänker börja betala av lite på dom först..
och vad säger man till en släkting som föreslår pensionsspar. "Nej, kära moster. Jag har inte planerat att leva så länge att jag kommer att behöva nån pension!" För det har jag inte. Tänker lägga ihop innan jag blir gammal och gaggig. Tänker inte ligga på nåt hem så nån stackars sommarjobbare ska behöva torka min skit. Det går inte. Visst, det finns gamla människor som är pigg och fräsch och får dö i sömnen i sitt hem, utan att varesig ha bott på nåt hem, eller ens haft hemtjänst. Farmor gick vidare snabbt och smidigt. Så vill jag ha det, annars får det vara!

Och låt nu säga att jag skulle pensionsspara och råkar sorgligt nog kasta in handduken vid 50 års ålder. Vem får mina pengar då? Mina giriga barn.. Eller är det ingen som får dom? Knappast.. Jag ska spara ihop pengar, köpa premieobligationer, vinna på dom och sen ska jag leva loppan som gammal. Gå i dyra designerkläder och gå till frissan och lägga håret varje fredag.

Så för att göra en lång historia kort, som jag redan gjort lång.. Nej, jag tänker inte börja pensionsspara vid 21 års ålder. Ska fundera på att göra det när jag är 22. Nu går det tydligen bara utför

Har eventuellt hört ryktas om citronpaj som syster har bakat. Hon försökte dock förneka att hon skulle baka nån, även fast det var min idé. Hon tycker förmodligen att jag är nog tjock som jag är, och inte behöver nån citronpaj. Men jag ska gå dit, äta citronpaj och jag tänker även ta en gång till. TVÅ bitar also!
mm.. älska citronpaj. Salka tycker också att det är läckert.
Och dessutom har jag gått framåter till Evelina (ja inte i stan utan på änge) så jag har gjort mig förtjänt.

Låt oss höras sen. Nu ska jag gå och undvika diskussionen och pensionssparande. Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0