Jag glömde ju nästan..

OMG! Jag höll ju på glömma att berätta om den fasansfulla starten på min dag idag.

Som vanligt så låg jag kvar under det enormt varma och sköna duntäcket, men den enormt varma och gosiga hunden lite för länge så dagen började som vanligt i en hast,
Rasslade ner till bussen (INTE iförd mina svart stövlar eftersom dom är TEEERREEAASSIIIGGEEAA!!!!!)
Är det nån som reflekterad över hur förfärligt vass kanten på den vita molundsbussen är?
Hur som helst.. Packade upp jackan mot den förfärligt vassa fönsterkanten och la jackärmen så att inte kanten skulle skära in så hemskt i mjälten (eller njuren eller vad det nu är som sitter där...)
Först och främskt var det inåthelvete kallt i bussen så jag fick försöka packa in mig i jackan och därmed försvann mitt njurskydd (mjälte.. whatever?)
Sen hör jag till min förfäran att det piper i nåns näsa idag igen! Jag har sagt det förut och kommer att säga det igen: GÅ OCH SNYT DIG DIN ÄCKLIGA JÄVEL!!!
Till sist var jag så uppretad av pipandet att jag på allvar började fundera vapeninköp. Så, ja, jag fick ta på mig telefonen och lyssna på de tre bra låtarna som finns eftersom jag inte har orkat lägga in några fler låtar, och jag orkar inte göra det nu heller. Snart kommer jag vara lej på dom låtarna och då kommer jag bli arg för det. Sen så har jag av nån anledning lyckats få in både comhemlåten och en orginalringsignal i min playlist. Hur gick det ens till?

Ja, som ni kanske förstog så fick jag inte sova på bussen idag heller, och det resulterar i ett mkt dåligt humör när jag kommer på jobbet. Det hela underlättades inte av att det var c:a -10 grader inne i salongen. Alla höll på att frysa till döds.

Nu blev jag irriterad igen när jag kom att tänka på den pipande näsan. Är det jobbigt att snyta sig innan man går till bussen. Jag kan även tillägga att mitt humör inte förbättrades genom att VISSA fortfarande tränger sig i kön. Okej, jag går igenom reglerna en gång till.
För det första!!!! Om man står och bolmar bortanför kön så får man under inga omständigheter som helst anse sig berättigad att tränga in sig sen..speciellt inte framför mig
För det andra!! Om man kommer från kälarne med kälarnebussen så får man inte heller bilda en egen kö längst fram.
För det tredje!!!! Bor man mot dagishåller och kommer därifrån på morgonen så får man inte heller bilda samma kö som dom från kälarna
Och för det FJÄRDE!!!!! Om man tycker att det är för kallt att stå ute och man av den enkla anledning ställer sig inne i väntsalen så får man definitivt inte tränga sig! Antingen går man inte och blir varm och ställer sig sist i kön, eller så står man ute i kylan och behåller sin plats!!!
Och dessutom får man inte tränga sig bara för att man lider av diverse defekter. Nu blir jag arg på riktigt.
 Imorron ska jag dock ställa mig sist i kön, för jag ska åka 7.15, och den chaffisen kör bara fram till slutet av kön. Moahahaha, har alltid funkat och kommer alltid att funka!
Fy fan vad jag hatar att åka buss.

Nu tar jag en catch och sen ska jag hämta min hund (om hon inte gömmer sig under sängen idag med) och sen ska jag sova..
Hej!



Nån som vet vad en mjälte är förresten? Eller vad man har den till? Eller var det sitter? Tacksam för svar


Kommentarer
Postat av: Maria

I can help you =)

En mjälte är ungefär lika stor som en knuten hand och väger cirka 150 gram hos en vuxen person. Den är bönformad och sitter strax framför den vänstra njuren, det vill säga djupt under vänster revbensbåge i mellangärdet.

Mjältens har två viktiga uppgifter, den ena är att bryta ner gamla röda och vita blodkroppar och den andra är att producera en typ av vita blodkroppar som vi behöver i vårt immunförsvar. Tillsammans med andra delar av vårt immunsystem ser mjälten också till att det bildas antikroppar, som känner igen skadliga bakterier och hjälper till att försvara oss mot infektioner.

Det är bara under fosterlivet som mjälten är livsviktig. Då behöver det växande fostret mjälten för att kunna bilda blod, en uppgift som från och med den femte graviditetsmånaden fostrets egen benmärg sköter om.

Och du vill nog inte spräcka detta organ..då måste du vara stilla lääääänge.

Nöjd?!! Puss på dig Favvo

2008-02-04 @ 23:31:16
Postat av: sara

och comhem låten har jag lagt till!

2008-02-05 @ 11:36:05
URL: http://masaa.blogg.se
Postat av: Helene

haha, nu fick jag mig en lektion om mjälten också.. konstigt att man i hela sitt liv har gått runt emd en massa delar i sig, och så vet man inte ens vad det är. Nu vet jag mjälten iaf =)

2008-02-05 @ 17:30:53
URL: http://foffo87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0