ja, guten abend

Så, Sara och Marita var förbi och skulle kolla på mina nya kläder och min nya kamera. Jag tog lite fula kort på Marita när hon ville ha ett fint kort på henne och Salken. Men jag tog bort dom, du kan vara lugn! Imorron planerar jag att vara nånslags fotogalning. Jag har fotat Salka som en galning också, men hon vill inte stå så hemskt still. Jag gör ett nytt försök imorron som sagt. Hur som helst så bröt det ut nån slags lek på mitt relativt nystädade rum (jag har faktiskt handlat en massa så det ligger lite kartonger och plastpåsar på golvet nu).. Ja, leken spårade ur och resulterade i att det blev stökigt i min säng och så knövlade Salka och Marita till min matta. Då blev jag arg och skickade hem Sara och Marita.

Sen kom Lovisa hit och såg världens bästa film.. eller nej just ja. Nu hade jag nog missuppfattat igen eftersom det eventuellt kan ha varit den värsta skiten jag nånsin sett (förutom Hostel som inte heller var nån höjdare) Men jag fick äta goda fettdrypande chips och dricka läcker kall sockerfylld cola och bättra på min fetma lite mer.
Sen följde jag och Salka med Lovisa hem så hon slapp vara rädd för mördare och nu har jag byggt en mysig koja som Salka får ligga i medans jag skriver om mitt intressanta liv.
Ni förstår, jag har liksom hängt mitt duntäcke över ryggen så det blir som ett C. ah, är ni med? Och sen har Salken krypit in och ligger breve mitt ben och lite bakom min rygg. Mysigt tycker Salka (som dessutom kom in till mig helt självmant idag med!!! Man börjar ju bli poppis)

Så imorron ska jag färga och klippa Lovisa som sagt. Hon är ytterst ovillig till mina kreativa idéer tycker jag. Märkligt. Jag tror dock att jag kanske har kommit på en annan idé. Jag får se hur det artar sig under morgondagen.
Jag hade kunnat gnälla lite om mina fasansfullt torra läppar också, men då får jag bara skäll av Lotta. Hon hävdar att jag dricker för lite vatten och är uttorkad och att det är av den enkla anledningen som mina läppar håller på att ramla av. (ja jag trotsar och gnäller lite ändå) Jag hävdar att det inte är av den anledning, utan mer att det är vinter och att det alltid ser ut som att jag har rött läppstift med knallröd läppenna då. Jag testar bota torrheten med idomin och lypsyl (och kanske dricker lite vatten i smyg)

Önskar att jag inte hade haft kameran uppe nu, för då hade jag kunnat tagit ett kort på min fina koja som jag har byggt, men om jag springer upp och hämtar den så kommer hon nog inte ligga kvar i sin koja. Koja? vilket jävla ord egentligen.

nee, om man skulle göra nåt annat vettigt.

Kan nån ge mig en lägenhet typ... nu? den ska vara central tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0