hoj!

Jag får börja med att be om ursäkt för mitt dåliga bloggande. Orsaken är följande!
Eftersom jag har ett jobb att sköta, och eftersom jag och Lovisa kom på den förfärandes bra idén att vi skulle ha öppet till 19 varje kväll så jobbade jag som sagt till 19 igår. Sen gick jag till Niklas och vi åt frassemat och tittade på prisonbreak. Sen åkte jag hem 22.10 och kom hem klockan 23. Idag började jobba 8, och följdaktligen klev jag upp 05.45 för att hinna ut med min vän också. Därav inget blogginlägg igår!

GRATTIS Salken, 9 månader idag =)

Så idag har jag jobbat från 8-19. Det har gått enligt planerna, förutom att jag misstänker ett blödande magsår då jag emellanåt har haft lite halvlite att göra, och det har resulterat i att jag har suttit i fikarummet och pratat skit med Lovan och druckit tre koppar kaffe i kvarten. Jag har lite smärtor, men hoppas att det går över till imorgon. Och om man ska se det ljusa i det hela så lyckades jag ju faktiskt hålla mig vaken hela dagen.
Sen kom Marita för en klipp och färg. Först glömde jag bort hur mkt hår hon hade så det tog en jävla tid att pensla färg och väva mängder av folieslingor. Sen blev inte slingorna så snygg, så jag slängde på en toning som skulle göra det bättre.. Det blev inte bättre, slingorna blev gula. Så då slängde jag på en ny.. Slingorna blev gröna. Hur som helst bör det snart gå bort annars får jag lösa det på nåt annat sätt. Ja, jag blev lite sen.
Hatar att göra kassan och stänga själv. Jag gör alltid fel, och får alltid för mig att jag glömt låsa eller larma eller nåt annat viktigt. Även fast jag kollade dörrarna 5 gånger så blir jag osäker ändå.
Lovan tycker inte heller att det är så bra när jag gör kassan eftersom det ofta blir orätt. Lovan tycker om när saker är rätt.

Salka har varit jättetrött två dagar i rad och jättemysig =). Igår när jag klev upp och duschade så låg hon kvar och väntade, och när jag var klar så låg hon på rygg med huvudet på kudden och täcke upp till framtassarna och tassarna på täcket.. hahaha. mysvovve

Funderade även på en annan sak. Eftersom vi har radion igång hela dagarna får man höra både det ena och det andra. Och idag berättade dom ju att Tito blivit dömd för våldtäkt. För det första så hände det här tydligen 98? Hur FAN kan det ha tagit så länge att få in fanskapet i finkan? Och för det andra så ska han betala 112 tusen till den våldtagna tjejen. Ja, det lär ju hjälpa bra. 112 tusen räcker ju inte ens till en lägenhet. Sen är han ju kändis. Smacka till med ett par miljoner så det känns i kassan! Och sen det mest upprörande egentligen. Han fick TVÅ år! TVÅ! Hur kan man få sitta inne i TVÅ år för en våldtäkt? Det är ju ingen konst att vara kriminell i sverige. Man behöver inte sitta inne så länge för det man har gjort, dom har dyrare mat än i skolorna och sen verkar man kunna komma och gå som man vill.... oftast gå.. tänker på dom som rymmer titt som tätt..
Ja.. jag blir lite arg, och tänker på alla stackars tjejer som blir misshandlade och våldtagna varje dag. Det finns väl knappast nåt som kan läka dom såren, men speciellt inte 112 tusen och en gärningsman som är ute efter två år igen.
Congrats Sverige!

Imorron har jag sovmorgon igen. Ska inte åka in förrän 9 imorron heller.. aaah, skönt!
Och på torsdag börjar jag 11 tror jag.. också sköööööönt!

Snart ska jag ha modeller till mitt halvtidsprov. Var beredda på att ni kanske måste ställa upp. Berättar vad jag behöver så fort jag fått papprena så jag vet vad jag ska göra..

ja.. ett mycket innehållslöst inlägg.. Auf wiedersehen

Kommentarer
Postat av: Marita

Grattis Salken! Tack för den trevliga kvällen Lina

2008-02-12 @ 23:49:40
Postat av: Evelina

hihi.. du borde ju kunna snika på min namnsdag.. du har ju faktisk halva mitt namn.. så på eftermiddagen igår borde ju du ha haft namnsdag :)

2008-02-13 @ 09:18:34
URL: http://evelinaingridamalia.blogg.se
Postat av: PM

Hjälp! Du måste klippa mej! Jag har blivit överhängande långhårig! Nu!

2008-02-13 @ 11:09:19
URL: http://stugun.myminicity.com/
Postat av: Cemo

Jajaja, ladda hem LA ink nu, så blir du glad.
Mycket bättre så.

2008-02-13 @ 13:01:18
URL: http://cemos.blogg.se
Postat av: Helene

Jag ställer gärna upp och får en ny frilla =)

2008-02-13 @ 16:45:23
URL: http://foffo87.blogg.se
Postat av: zalla

Jävla Tito och jävla system det finns i Sverige. Håller verkligen med om att 112 tusen inte kommer göra henne glad och hon kommer absolut inte kunna köpa sig lycklig.. Han har säkert ett konto utomlands någonstans som är proppat med miljarder.. Kanske att en miljard skulle kunna få henne glad, vet vet.. Inte konstigt att det händer så mycket hemskheter i Sverige, man kommer ganska lätt undan.. Pusspuss

2008-02-13 @ 18:28:29
URL: http://zalla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0