halo!

 

Det är ingen konst att vara vovve här. När Salka var liten så gick det väldigt bra att äta hundmat. Sen när jag började låna ut henne på helgerna till mamma, så tyckte mamma så synd om Salka för att hundmaten såg så äcklig ut (eh?) så hon började blanda ut den med kycklinglever och köttfärs och dylikt. Så då ville inte Salka äta bara hundmat. Och jag har handlat olika sorter och testat dyr påse efter dyr påse men det funkar inte om man inte blandar ut den. Nu passar det inte fröken att äta hundmat över huvudtaget så jag får alltså laga mat till henne. Idag blev det pasta med kycklingfile och kycklingbuljong (som mamma även kokat och fryst in i kuber så det ska bli lätt att portionera), broccoli, korv och paprika. Det råkade ligga några hundmatskulor i, men dom plockade Salka systematiskt bort, genom att ta upp dom i munnen och lägga ut dom på golvet.
Och så lagade jag mat till mig och mamma också. Det blev min berömda wok. Mm, gott.. och lite nytta har jag gjort.

Jag och Marita var ut och gick en sväng på eftermiddagen också, och jag och Lovisa var ut på kvällen. Sen har jag snart tryckt 1,5 liter cola och lite choklad. Fy fan vilken svag människa jag är..

Nu står Wallander på schemat. och så ska jag dricka upp slatten av colan. Man får ju bara vara onyttig på helgerna så därför är det lika bra att jag tar det nu så far jag inte och nallar imorron. Herrejösses, hur ska det här sluta egentligen?


mm, spännande Wallander!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0