En busschaufför, en busschaufför

det är en man med glatt humör. Och har han inget glatt humör, så är han ingen busschaufför..

.. och just därför kan ju jag undra vafan surskallen som kör 7.15 bussen gör på bussen, om han egentligen inte är en busschaufför.
Imorse hade jag med mig Salka med bussen eftersom hon skulle vaccinera sig idag. Så jag trycker på stoppknappen och när han stannar vid lastbilsparkeringen så börjar jag gå ut ur bussen. Precis när jag ska gå ner för tappan till bakdörren så stänger idioten dörren och kör!!!
Jag knallar fram till gubben och säger vänligt men bestämt:
"hörru, jag skulle av där jag"
"jaha, varför klev du inte av då?"
"ja.. jag var ju på väg?!!?!!?!?!"
"dörren vad ju öppen!"
Jag orkar inte ens kommentera det och sen stannar han efter en stund och jag kliver ur bussen
"tack.." säger jag på ett snäsigt vis som bara missförstådda ungdomar kan.. sen väser jag "gubbjävel" åt han och hoppar ur bussen!
Men allvarligt!! Först och främst så satt jag ju längst bak eftersom det är där man ska sitta om man har hund. För det andra så måste jag bära Salka eftersom hon inte alltid vill gå dit matte tycker och sen så hade jag en fullpackad väska i andra handen. Till historian hör ju att jag dessutom är iklädd min något feta peakdun, och dessutom så sitter det massa störda ungdomar med benen mitt i gången! SÅ FÖRSÖK HINNA UT SJÄLV GUBBJÄVEL!!!!
Jag fattar inte vad detär med mig och bussar also.. det funkar helt enkelt inte.. På bussen hem råkade jag av en händelse se i vilken hastihet chaffisen körde.. HAN KÖRDE 60!!!!! fast, hellre köra saktigt och vara trevlig än att köra som en idiot och vara en!

Och för övrigt, på dig är jag bara grymt ledsen och besviken! Känns trist att du alltid sätter dig själv i första hand och inte bryr dig om varken vad du har lovat eller andras behov.

Ja, nu ska jag gå till Eva och äta en semla. Mamma tycker att jag ska diska men det orkar jag inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0