En fråga!!!

Till er vegetarianer?

På vilket sätt förstör vi miljön och naturen genom att äta kött? Läste att vi tydligen gör det och jag är mkt nyfiken på hur det kan komma sig.. Eller är det nåt ni blir itutade för att inte äta kött?
Och hur kan man vara vegetarian utan att vara hycklare? Borde man inte vara vegan om det är för att man tycker synd om djuren?
Alla mjölkprodukter tillexempel. Utnyttjande av djur? Ägg, kaviar - ofödda djur? Grönsaker och frukt - äta upp djurens mat? Varför slutar ni inte bara att äta och lever på vatten resten av livet?
men tänk på att vatten är fiskarnas hus!

Och kom ihåg, djur äter också djur!? Vad säger vi om det?
Och äter vi inte djuren så kommer djuren att äta djuren. Och dessutom kommer dom att äta upp bönorna. Vad ska ni äta då?

Nej men allvarligt. Jag vill faktiskt veta av vilken anledning vi skulle förstöra naturen genom att äta kött!!!!

Jag är djurvän - jag har en hund... hon är inte mat


Kommentarer
Postat av: zalla

Hahahaha.. Ja, men exakt, skulle vi inte skjuta bort lite djur så skulle dom till slut käka upp varandra och inte tala om hur skogen skulle se ut om vi inte sköt älgar tex. Det skulle inte finnas någon skog kvar, det skulle innebära att alla i Stugun inte skulle ha nått arbete och att hela Stugun skulle dö ut. Det är ju mycket värre än att käka djur, så alla veganer tänk på det. Ni gör mycket mer skada än vad vi kött ätare gör. Pusspuss på dig Lina

2008-04-20 @ 10:43:32
URL: http://zalla.blogg.se
Postat av: PM

Ett alternativ måste ju vara att bli asätare. Det vore ju lite coolt! Frukterianer känns ju ändå som dom som är mest kloka. Annars anser jag att det är mest en massa mumbo jumbo. Alla bör få äta vad dom vill och inte bry sig i vad andra äter, undantag kanske från antropofagism kanske... :) // Dr. PM

2008-04-21 @ 12:32:02
URL: http://stugun.myminicity.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0