.Söndag.

Det har varit en mycket lugn helg. Skönt faktiskt.

I fredags när jag slutade gick jag hem och kom på att jag skulle följa med hem till Stugun en sväng. Jag och Lovisa och Salka hoppade på bussen och åkte hem till mamma för att få lite mat. Mamma bjöd på bakade pärer och röra och sallad. Det var gott, och det är ju alltid skönt att slippa laga mat själv.
Sen var jag hemma hela kvällen. Fikade med mamma och sen så gick vi en snabb promenad med Salka.. Sen gick jag och la mig ganska tidigt faktiskt.

På lördan vaknade 07.10 för att vara exakt av att några jagade varandra på övervåningen. Hörde klor och nån som sprang med hälarna. Mkt störande för mig som försökte sova. Men Salka verkade ju ha roligt. Har dessutom insett att jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE leta reda på klotången och klippa Salkas monsterklor. De är långa nu och det gör ONT när hon klättrar på en.. vilket händer både lite nu och då.
Hur som helst... Jag klev upp och åt hemmagjord hamburgare till lunch och sen bakade jag och mamma morotskaka. Första gången vi gjorde det, och den blev alldeles utmärkt. Eva och Lars och Lovisa kom och fikade och dom var mkt nöjda med fikat.
Sen åkte jag och Lovisa och Salka buss igen, till stan. Salka blev galen för att det var andra hundar på bussen. Det är ju jobbigt när man ska vara bästis med alla..
När vi kom till stan tog jag och Lovisa en snabb repa på stan och sen hem och slöa en stund. Sen kom Niklas och vi åkte och köpte pizza.. Sen skjutsade jag Niklas på fest och jag och lovisa drog hem och åt chips och flidde i oss en flaska cola. Mkt illamående!! Det gick dock över tills idag.

Och så retade vi Lovisa. Hon blev arg,. men det var dock ganska roligt ändå!


Idag står städning på schemat. Och Niklas har sagt att om jag vill sola solarium så kan han betala det. Så jag tänkte utnyttja det nu.. och sen kanske en gång i veckan? Så slipper jag iallafall se ut som det värsta spöket på byn.


Nu ska jag värma det som blev kvar av pizzan igår till lunch.. Mmm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0