-Men du äter det inte?

Jag tror att jag måste lägga min palestinasjal på hyllan. Niklas har länge sagt åt mig att den är ful och att jag ser ut som en svartrockare i den.. Det sket jag fullständigt i.
Det är trots allt kanske det bästa köp jag gjort. Man kan vara ganska osminkad i den, och har man ful hud är det bara att man drar upp den en bit och som gömmer sig i den.
Jag kan jobba i linne utan att behöva varken ha halsband eller visa pattarna.
Och jag slipper frysa!
Men idag tror jag droppen kom.
Idag hade jag en kund som jag skulle klippa. För att få igång lite småprat så frågade jag han om han hade varit på nån jakt. Samtalet mellan mig och gubben:
(jag)  Jaha, har det blivit nån jakt nu då?
(han) Jajjamen! Tycker du jag ser ut som en jägare?
(jag)  Nja jag vet inte, men det är ju många som jagar, så jag tänkte..
(han) Men du håller inte på nåt själv eller?
(jag)  Nej nej, det är inget för mig det där...
(han) Nej, du äter inte kött eller?
(jag)  Joo?
(han) Jaha, jag tänkte du kanske tyckte dom skulle få leva?
(jag)  Ja jag tycker väl lite synd om dom men köttet äter jag gärna ändå
(han) Jaha, jag trodde du var sån där som släpper ut minkar och sånt...

Ja just. Jag vet inte om det är min sjal eller om det är min sjal i kombination med mitt svartfärgade hår som gör att jag ser ut som en militant vegan!?
Crazy i´m telling you!

Min älskling har lagat mat åt mig tills jag kommer hem från jobbet två dagar i rad nu! Mkt uppskattat!

Kommentarer
Postat av: Persa

hehe.. nämen inte är väl du nån djurrättsaktivist heller;)

2007-09-26 @ 19:26:44
URL: http://johannatjorven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0