Torsdag

Fortfarande sjuk. Mycket tråkigt.. men jag stickar och ser på teve och äter banankaka (den var SKITgod!!!)
Det är synd att Salka som bekant väldigt gärna vill hjälpa till att sticka. Om inte hon bet i garnet dygnet runt så hade jag varit klar för länge sen!!
För tillfället är hon galen (precis som om hon inte alltid är det) hon står i fönstret och gnäller som en galning. Mittemot oss så är ju den där brandaffären och där är det en vovve med varje dag som ligger i fönstret. Och det är Salkas nya vän (tycker hon) och därför står hon och gnäller hela dagarna och vill ner till sin kompis. Tyvärr så har hon en ganska elak matte och husse.. och vi kan ibland inte låta bli att fråga "var är vovven salka?" Då blir hon ännu mer galen!

Häromdan var det en hund på teven som sprang ur bild.. liksom neråt.. och då gick salka och letade under teven efter vovven. Hon letade även bredvid och bakom. Men hon hittade inte sin vän. Märkligt..

Idag ska jag försöka ta en promenad med Salka utan att jag dör. Hon ska åka hem till stugun ikväll för mamma är ledig, och imorron åker jag. Skönt att komma hem och få lite lagad mat. Det ska även bli skönt och kunna sticka lite ikväll utan "hjälp". Eva var mkt glad att Salka skulle komma hem. Mer glad än att jag skulle kommer hem tror jag faktiskt.

Återigen vill jag säga hur ruskigt duktig ZALLA är som har kämpat på med sina soppor och nu har fått börja äta lite smått!! DU är jätteduktig Zalla!!! En sann förebild för alla som vill tappa ett kilo eller två!

Nu är det dags för lite mer banankaka, lite stickning och en promenad. Ma råkes!

Om ni tror att det stör mig så ska ni veta att jag bara sitter och hånskrattar! Hahahahahahahaha..

Kommentarer
Postat av: Evelina

Men du.. du måsten nog fasen ta och klippa min lugg den börja bli helt o hanterlig snart!

2007-10-18 @ 12:19:20
URL: http://evelinaingridamalia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0