Men fyyyy faaaan also

Jag hade just skrivit världens längsta inlägg och så försvann det!!! JÄVLA BLOOOOGGG!!!!

Jag känner dock att jag inte kan låta bli att instämma med Frida, vad är problemet med alla pensionärer. På busstorget till att börja med. Där har dom ockuperat varenda ledig sittplats som finns, sen när bussen kommer, nej då var dom plötsligt inte så gammal och trött längre, utan då blir det en jäkla fart för att komma först in i bussen. Och sen när dom har trängt sig där, då är det ett himla stök när det ska betalas, ja men skaffa ett busskort!?? Och alla slantar dom har och ska rassla fram småpengar ut portmonän. Och inte nog med det. När dom väl har tagit sig in i bussen så tar det först och främst 100 år för dom att fli sig ner på en plats så man får stå och vänta. Och sen när dom äntligen har satt sig så ska man tydligen sitta på yttersta sätet för att ingen ska kunna sitta bredvid.
Jag har ju iallafall anständigheten att sätta mig längst in och lägga upp benen och låtsas sova. Det är ju ingen som vågar väcka en sovande människa för att få sitta. (inte för att folk brukar vilja sitta med mig men)

Ja apropå det. Varför vill ingen sitta med mig på bussen? Dom få gånger jag inte lägger upp benen och låtsas sova så är det ändå ingen som väljer att sitta med mig. Dom sitter hellre typ med folk som man VET luktar äcklig. Och om det bara är platsen vid mig och är ledig så sätter alla sig längst ut på sätet och ser jättebesvärade ut. Vad är problemet? Luktar jag äckligt? Ser jag ovanligt farlig ut? Ser jag ut som typ Java att jag ska börja snacka ihjäl nån? Missförstå mig inte, jag vill ju inte sitta med nån.. men man vill ju ändå inte vara sistahandsvalet. Märkligt.

I måndags glömde mamma ringa och väcka mig. Då försov jag mig och fick ta 7.15 bussen. Ingen katastrof egentligen. Mamma ringde på salongen sen för att se om jag var där eller nåt, och berättade då för Lotta att hon hade glömt ringa mig. Då sa Lotta att jag minsann var gammal nog att kliva upp själv. Nemen? Knappast Lotta. Så nu får jag ingen väckning längre. Det resulterade i att jag försov mig även imorse. Bussen var skitsen in till stan. Pinsamt. Hur som helst, Lovan sa att man inte alls måste kliva upp av sig själv bara för att man är 20. För hon är faktiskt 25 och får väckning av Storråttan varje morgon. Så iallafall - DAMN YOU, Lotta!!! DAAAAMN YOU!!!!
och vem skulle inte vilja somna om när det kommer en varm och mysig vovve och pickar på axeln och vill sova under täcket en stund. Det tycker jag är trevligt iallafall!

Har även kommit på ett problem med tatueringen. Som Evelina sa, dom har öppet mellan 10-16 typ, och vi vanliga människor jobbar ju den tiden. För det första vill jag ju knappast ta ledigt en dag för att tatuera mig. Sen vill jag ju inte göra den på sommarn, eftersom man inte får vistas i solen på en månad pga lack of skin. Men på sommarn har jag ju semester. What to do? Jag skulle ju iof kunna spara en semesterdag kanske? hahahaha..

Zalla var och klippte sig idag. Alltid roligt med lite kändisar. Du gör det så bra Zalla! Jag skulle vara en bitter människa det var jag som var i din situation. Men du är lika glad som alltid. Guldstjärna i kanten till dig.

Är fullbokad både imorron och på fredag. Det är ju skitbra faktiskt. Trist att inte ha nån att klippa, här ska håvas in stammisar.

Nej nu är det väl kanske dags att gå vidare. Men en sak är säker. MIG kan man lita på. Även om internet kravallar, eller om ett jättelångt inlägg försvinner så bloggar jag minsann. Folk verkar ha så mycket bättre saker för sig än att blogga.. Still, vad ska jag göra då? Ge mig nåt att läsa.

♥ Well in case you failed to notice, in case you failed to see. This is my heart, bleeding before you, this is me down on my knees. These foolish games are tearing me apart and your thoughtless words are breaking my heart ♥


Kommentarer
Postat av: frida

Haha...väckningar e förjävla bra...men själv har man aldrig fått nån..bara på nätterna=) Pangisbojkotta!!

2007-12-06 @ 07:46:54
Postat av: Zalla

Tackar tackar.. Du är värd min guldstjärna.. Nu ska jag blogga och lägga in kort på nyfrillan.

2007-12-06 @ 09:53:19
URL: http://zalla.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag tycker om dig oxå Lina!
En vacker dag när du blir lika gammal o vis som jag...eh... kommer du att tacka mig! :)

2007-12-06 @ 20:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0