.. men det är svårt

Jag och Lovisa försöker ofta planera nån slags harakiri (kollektivt självmord)
Det går inte så bra, för det är inte det allra lättaste att ta livet av sig.
Min första tanke går såklart till den enklaste utvägen - piller.
men vad dör man av? Det är väl knappast så att jag kan pilla i mig 200 alvedon sen ramla av pinnen?
(Lovisa sa att man dog av en överdos, men no shit sherlock..  men VAD dör man av)
Nästa plan var att skära sönder handlederna, men det funkar inte riktigt för mig. Jag har enormt stora problem med handleder och kan inte ens ta i mina egna. Inte titta på dom heller för den delen. vidrigt
Så.. ta pappas bil och kvadda den.. ner i storsjön var Lovisas idé, men jag känner en väldigt stark ovilja att drunkna, speciellt i december när det är svinkallt.
Schweiz har ju dykt upp ett par gånger, men även fast man kan få dödshjälp där tror jag inte att de tar ihjäl två friska tjejer, 17 respektive 20 år. Det tror jag inte.
Frysa ihjäl, alternativt supa ihjäl sig.. Supa ihjäl sig går inte då man måste ha minst 4 promille i kroppen för att lyckas med det, och jag är ju en pukie nu på äldre dagar, men att dricka och sen sätta sig i snön var en bra idé. Har dessutom hört att det blir varmt alldeles innan man dör.. men det känns dock lite jobbigt..
Så, hänga sig! Men frågan är, vem ska få äran att hitta oss och plocka ner oss? Det stöks ur listan.
Sen kom Lovisa på snilledraget.. Vi skulle andas i en plastpåse tills vi dog. Jag skulle kolla med mamma om det gjorde ont, och det trodde hon att det kunde göra. Det var synd, och det som är allra syndast är om man skulle misslyckas. Trist att få hjärnskador bara för att man inte ens lyckades med en sån simpel grej som att ta livet av sig.
Ja, diverse saker har dykt upp på listan, men nu har jag det rätta knepet (eftersom självdö inte verkar vara ett alternativ.
Jag ska äta ihjäl mig.. Imorron strider planen till verket när det vankas julbord i persåsen (the potatoesauce) Då kommer jag få dö lycklig med julskinka och sill i magen. Kanske tillochmed en prinskorv eller två.. Lovisa, smart va? Liemannen, here I come!

Helst av allt vill jag dö i din famn, gammal och grå.. men så blir det inte så då skyndar jag på processen lite bara


Kommentarer
Postat av: Syster

Men Lina, du tror inte att äta ihjäl dig är en lite väl långsam process? Du kommer ju inte dö av att du har för mycket mat i magen, utan i så fall dör du ju om några år av igentäppta blodådror och andra mysiga tjockissjukdomar. Eller satsade du på att spräcka matsäcken? I så fall tror jag onekligen att du spyr innan. Men jag tror att hängning är något att överväga ändå? Adam kan hitta oss, jag har redan frågat!

2007-12-14 @ 15:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0