Fredag

Dagen började med att klockan ringde 06.45 då jag skulle ut med Salka på en promenad. Salka kurade ihop sig på min hals och var varm och gosig och trött.. Så jag insåg att både jag och salka kunde må bra av en liten tupplur till..  vaknade en halvtimme senare och insåg att det inte skulle bli den långa morgonpromenaden jag hade tänkt mig. En snabb tur runt kvarteret och sen var det rasslande fart för att hinna i tid till jobbet.

Hur som helst så gjorde jag ingenting förrän framåt 10 på förmiddan så jag hade inte behövt stressa för att hinna till 8, eftersom jag ändå inte hade nån kund.
Har iallafall läst ut boken som har plågat mig senaste veckan.. Perfekt. Nu kanske jag kan återgå till att göra nån nytta på jobbet.

När jag gick hem från jobbet insåg jag att jag inte hade några nycklar.(vet dessvärre fortfarande inte var de håller hus) Niklas och Salka hade åkt till torvalla så jag fick gå själv på stan en stund. När jag virrat runt i alla affärer var det inte kul längre. Försökte få tag i nån att vara med, men jag är helt själv.. jag har inga kompisar och det har jag insett nu. Det hela slutade med att jag fick sitta själv i badhusparken och läsa en tidning. Det var första gången på väldigt väldigt länge som jag kände mig helt ensam. Tur att jag har Salka, även fast hon inte säger så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0