9/4 2016

 
Gud ändå, så fantastiskt det är att så många vill ge Astrid presenter. Ett stoooort (!!!) TACK till alla som har velat ge henne grejer!
 
Idag skulle jag baka en smaskig kaka. Den smaskiga kakan skulle ner i en springform som var 12cm i diameter. Jag hade ingen sådan. Jag hade en som var typ 26. Tänkte att rimligtvis borde det kunna funka om jag dubblar smeten. Det ska jag tala om för er att det funkar inte så.
Detta kan jag inte understryka nog:
Detta, och endast detta, är nackdelen av att bara ha läst matte B.
Lovisa upplyste mig om att jag borde ha fyrdubblat smeten. Happ, då vet jag det till nästa gång (nej jag är egentligen mycket mer irriterad än vad jag ger sken av).
Jag får väl kanske fyrdubbla smeten som skulle vara uppepå så blir det liksom den som blir huvudnumret i kakjäveln!
 
Liten fråga: VEM äger en springform som är 12cm i diameter? Det blir ju kakor som passar oompaloompier!
 
Update kakjävel:
Femdubblade frostingen och låtsas mitt bästa att det var meningen från början att den skulle vara huvudnumret. Det är ju ändå det som är gott...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag köpte några sånna på bagaren och kocken. Bra om man ska göra små förrätter eller potionskakor 😄 //Evelina

Svar: Eller baka till oompaloompier? ;)
F a b u l o u s

2016-04-09 @ 19:50:22
Postat av: TiNA

Sötjänta 😊

2016-04-09 @ 22:35:23
URL: http://winatina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0