SATC

Blondinbella och Odd skriver idag om Sex And The City...
Odd är milt sagt irriterad på SATC. Den nya feministen Odd är bekymrad över hur Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte förstör för dagens unga tjejer. (För er som missat det har Odd tidigare gjort utspel över feminister, så det är väl trevligt att han ändrat sig)
Serien förminskar tjejer... eller så förminskar Odd tjejer? Snarare så.
 
Vad värre är att BB håller med honom till fullo. BB har alltid stört sig på Carrie, aldrig inspirerats av henne och aldrig sett upp till henne.
 
Av en händelse så läste jag BB:s bok "Isabellas hemligheter" i helgen. VARNING: Don´t do it. Det är tid av ditt liv som du aldrig får igen. Hur som, i merparten av kapitlena hänvisar hon till SATC och vilken fantastisk serie det är. Att vid varje problem hon dykt på tänkt - "Vad hade Carrie gjort i den här situationen?" och så löste sig allt.
 
Kan det vara så att feministen Odd har en fru som vänder kappan efter hans vind? Det är okej BB, det gjorde jag också när jag var 12 år.
 
Och återigen. LÄS INTE BOKEN!!!!!!!!!!!!!
 
Reserverar mig för eventuella stavfel. Mina naglar är galet långa. Jag ska fixa imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0